Julmarknad, Rymden och Nyårslöfte

Så, då var man tillbaka i Karlstad igen då. Kom iof hem på fredagskvällen men ändå. På lördagen så var jag och Patrik på julmarknaden i Mariebergsskogen. Kostade 40:- att gå in, ganska dyrt eftersom man inte fick något för det. Vofflor och lönnsirap som vi var ute efter fanns inte... så det enda som blev inhandlat var en liten julklapp till mamma och självkart grillad korv med bröd. Men det är alltid mysigt att gå i lera o kolla på hästar, grisar och getter, och människor som handlar bara för att inte komma från markanden tomhänta.

Så inatt satt man uppe med pojkvännen och väntade på att Fuglesang skulle flyga upp i luften. Visst det är första svensken som ska upp i rymden men så häftigt är de ju inte ändå. Tycker inte jag iallafall. Men om man kollar på bilderna som finns på aftonbladet.se så var det väldigt fina bilder.

Blev väldigt irriterad idag när jag räknade ihop hur mycket jag har jobbat. Jag har fått betalt för minst 10 timmar för lite. Det är inte första gången det händer att jag inte får betalt för alla timmar. Börjar tröttna på det nu. Visst, då vet man att man får mer pengar nästa månad, men går det verkligen att göra så när det blir ett helt nytt år?
Fresten, nyårslöfte.. Mitt nyårslöfte ska bli att jag ska börja dansa. Har hittat ett ställe där det finns jazzdans som verkar roligt. Har testat på det en gång, så nu till januari när en ny nybörjarkurs startar så ska jag vara med från början till slut. Ska bli kul och spännande. Tråkigt bara att det inte är någon som vill börja dansa med mig eftersom de tränar på annat håll. Men det kan väl vara nyttigt att börja på något själv.

Nu ska jag sätta upp det sista julpyntet i mitt rum. Kör på silver i år, lite diskret men väldigt fint, enligt mej! Och så ska man väl plocka ur resväskan som ligger kvar och dräller på golvet... 

Väntar på att snön ska komma!

Jag i Sälen

Jag i Sälen förra året.


Kommentarer
Postat av: Therese

Nu kan jag ju ha full koll på dig även fast du är i Karlstad, suveränt! Jag sydde klart två tunikor idag som ska ut i butik men jag vet inte om de får åka hem till karlstad eller stanna i borås....hmm.
Jaja, gott med våfflor du. Kramar

Postat av: Anonym

Nu kan jag ju ha full koll på dig även fast du är i Karlstad, suveränt! Jag sydde klart två tunikor idag som ska ut i butik men jag vet inte om de får åka hem till karlstad eller stanna i borås....hmm.
Jaja, gott med våfflor du. Kramar

2006-12-13 @ 18:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback