Bilder på facebook från Samos

Har suttit massvis med alla bilder nu. Över 1000 bilder har vi tagit med två kameror. Så nu har jag lagt dem i olika mappar dag för dag så de blir lättare att föstå vad vi göra. Men eftersom det är så många bilder (och då är det inga suddiga dåliga bilder kvar...) så är det väldigt svårt att välja ut några få för att lägga upp här. Gjorde ett försök men det blev 100st så dem har jag lagt upp på facebook om någon vill se! Kommer självklart komma upp bilder här också men inte 100 på en gång.

På den här bilden är vi ute och traskar i skogen. Har hyrt bil och åkt till Vattenfallet Potami för andra gången. Hittade en stig upp för bergen och började klättra uppför. Men det var så långt så tillslut vände vi. Viste ju inte vart stigen skulle ta oss heller. Härliga natur!

Just nu sitter jag med hårinpackning. Håret har blivit väldigt solblekt och där med tort, så nu blir det ganska många hårinpackningar fram över!

Nu är vi hemma

Ni ska få ett smakprov från Samos. Ska hämta flera bilder idag från Patriks kamera så efter det kommer jag lägga upp flera!
Resan har iallfall varit hur bra som helst!

Hej fran Samos

Hej mina vanner. Nu ar jag pa Samos tillsammans med Patrik. Vi har varit har i en vecka nu och har en vecka kvar. Vi har gjort massvis med saker. Bla sa har vi besokt fina bergsbyar, badat pa massvis av fina strander och traskat i ett vattenfall. Massa bilder kommer att komma upp nar jag kommer hem. Just nu sitter vi pa ett internetcafe. Sa jatteenkelt ar det inte att skriva utan de svenska bokstaverna.

Det var varit jattefint vader alla dagar forutom igar da det regnade och var mulet hela dagen. Idag har det varit sol och mulet fram och tillbaka. Vi hoppas pa massvis av sol till veckan da vi tankt att hyra bil igen. Det kanns sakrare att kora bil sjalv har an att aka buss el taxi. De kor valdigt fort har... Sa mamma du behover inte vara orolig! Hyrde cykel en dag ocksa. Men da vagade vi inte cykla pa gatorna sa vi cyklade pa trottoarerna. Nu ska vi ta en svang pa stan. Kanske hamnar har framfor datorn en gang till innan vi aker hem.

Ha det fint! Kramar

Mot ön

Nu sitter jag här framför datorn. Säkerligen sista gången på två veckor. För ikväll tar vi bussen till Stockholm. Jag som sa att jag aldrig skulle åka Arlandlinjen har bokat den igen. Tar ju superlång tid men var det enda som passade med tiderna. Så imorgon är jag och Patrik i värmen tillsammans. Vi ska ha det underbart! Kolla på vackra utsikter och saker, dricka drinkar, sola, bada, äta, se och åter se! Ska bli roligt att åka på en upptäcksfärd. Känns som att vi ska det. I vanliga fall består mina resor av bara sol och bad. Men nu är båda inställda på att upptäcka ön. Ska bli spännande.

Har packat det mesta, det är bara mobilen kvar som ligger på laddning. Nu ska jag äta lite mat så jag inte får ont i magen som jag fick sist på bussen av allt sött.

Ha det så kul i kalla regnvädret! Själv ska jag ha det jättebra under solen!

Jazz igen!

Idag ska jag träffa Agni. Sedan ikväll ska jag till Daniel, Helena och lilla Isalina. Måste ju få träffa dem innan jag åker bort två veckor. Så nu är det väl tid att hoppa i duschen och bli ren. Dansen var jättekul igår. Ny lärare som var väldigt snäll men även hård, vilket är väldigt bra för då lär man sig ordentligt + att man får mer träning. Japp, jag har träningsverk idag! Hela ryggen och massa mer!

Börjar närma sig nu

Jag vet att det har varit ganska tyst på min blogg under nån vecka. Men jag har mina orsaker...

Nu börjar iaf resan till Grekland närma sig. Denna gång är det jag och Putte som ska iväg till en lite större ö än Skiathos och där ska vi vara i 2 veckor. Var otroligt länge sedan jag var borta 2 veckor så det känns jättekul. Nu är det mer lågsäsong, visst folk har börjat jobba men det är ju ändå över 30*C där nere nu. Så jag antar att det kommer vara som en "extremt bra svensk sommar". Men det väntar att se. Vi har kollat upp endel som man kan göra på ön. Så utflykter kommer det att bli! Idag har jag vart på stan och shoppat lite saker till resan. Fick tag på ett par jeansshorts från Cubus och en svart bikini från KapAhl. Jag har redan många bikinis men trivs inte alla. Så nu ska jag iaf ha med två som jag verkligen gillar och två som är helt ok... Ska man var borta två veckor måste man ju variera. Har redan börjat lägga fram kläder. Har endel att tvätta kvar men det får vänta några dagar.

Ikväll börjar min dans. Denna termin blir det Jazz. Det var det enda de skulle ha så så fick det bli. Men jag har ju dansat jazz en termin så jag vet att det är kul. Det är bra tid också. 20,00 börjar det. Det är ju ganska bra eftersom jag ibland jobbar sent. Kommer ju missa dansen 2 gånger men så får det bli. Inte så mycket att göra åt. Så nu kanske jag kan bli lite vigare igen. Aldrig fel det!

Turbo <3 Misty

Jag saknar redan deras kärlek! Dessa två  hästar kommer alltid att finnas i mitt hjärta. Jag vet att dem har det bra där dem är nu, men efter 9 vs. 11år är det svårt att släppa taget om två underbara ponnyer som man älskat från första sekunden man har sett dem. Ska hälsa på dem nu till veckan!

Näst sista dagen

Hjälp vad jag kommer sakna dem.

Resa nr 2, 2008 är nu inbokad

Denna gång 2v.

M & T

Blev ingen stan med Patty. Hon fick förhinder så jag gick en sväng på stan själv. Var inte så kul för det jag ville ha var slut i alla butiker och kommer antagligen inte komma in fler... Trist.

I förmiddags så var jag och Mamma ute och plockade svamp. Var ute och traskade i 90minuter. Så härligt att gå i skogen när solen skiner genom träden. Hittade endel Karl-Johan. Så Bacon, Karl-Johan och Rossini fick det bli till lunch idag. Imorgon är det jobb som gäller och eftersom jag för en gångs skull slutar i tid så ska jag ta mig en ridtur efter jobbet. Ska vara i stallet hela eftermiddagen och bara njuta och gosa tillsammans med mina ponnyer! Jag älskar dem!

Misty och Turbo
Två helt underbara ponnyer som jag alltid kommer att älska med hela mitt hjärta!

Ute och rider

Igår var jag och Turbo ute på en lång promenad. Var nästan ute en timme, så idag har jag träningsverk. Han också säkert. Det var mycket som var nytt och han var på spänn hela tiden. Fast han var så otroligt duktig hela tiden. Han längtade efter Misty två gånger, gnäggade så högt att jag nästan skakade runt på ryggen.

Misty visar stolt upp sin hängläpp! Så vacker så!

Jag och Turbo

Idag är jag ledig. Ganska skönt faktiskt efter en helg med massvis med folk. Ska ganska snart ut och rida. Tänkte ta mig en prommenad med min Turbo. Efter ridningen ska nog jag och Patrik på stan. Han sa igår att han behöver kläder och då sken jag upp som en sol och blev jätteglad. Det är så kul att shoppa. Iof är han väldigt kräsen av sig och vägrar att testa vissa saker men jag kanske kan övertala honom bättre idag. Imorgon em ska jag på stan med Patty. Och då ska vi bara kolla på tjejgrejer. Skulle behöva en höstjacka för jag håller på att frysa ihjäl här i Sverige. Varmt är det absolut inte. Får se vad jag kommer hem med...