LA, Augusi, Richards blogg

Richard är en höjdare på att ladda upp bilder på sin blogg så kika gärna in även den för fler bilder och såklart en annan vinkel på vår resa! richard.blogg.se

LA - Augusti - Första skoldagarna

Jag sitter på en skolbänk och ska börja skolan. Igår gick jag min första klass i keramik, det var på ett annat campus. Idag är jag på maincampus och är lite nervös. Jag ska läsa Digital Drawing och vet inte riktigt vad det innebär än. När man väljer kurs kan man säga att man chansar, de är otroligt svårt att få en helt förståelig uppfattning om vad kurserna innehåller. Runt omkring mig hör jag både glada och nervösa röster. De flesta på engelska, en del på svenska. På SMC är de ganska många svenska studenter. Klockan börjar närma sig en halvtimme innan klassen börjar så jag ska ta min väska och röra mig ditåt. Vart det är kollade jag upp i torsdags när vi även handlade skolböcker. Önska mig lycka till!

Jag gick för att närma mig klassrummet men det var fortfarande låst. Nu sitter jag ännu på en bänk och väntar. Jag ska läsa en datoriserad klass och hoppas för fulla världar att det är ett klassrum med datorer för jag har ingen dator med mig idag. Min andra klass är Design och jag har helt glömt bort att köpa skissblock... Jag får skissa på linjerat... Rutinerat, nja...

Jag vill alltid vara i tid och speciellt i början när allt är nytt. Detta resulterar till att jag råkar ta ännu en tidigare buss än planerat till skolan. Jag åkte 07.25 hemifrån trots att skolan börjar 08.30 och bussen tar 15min...

LA - Augusti - byggnad på Venice

När man promenerar på en gata borta vid Venice kan man upptäcka denna byggnad. När jag gick på samma sida som byggnaden märkte jag inte ens av den. På vägen tillbaka gick vi på andra sidan och upptäckte detta påhittiga hus. Butik, restaurang, privat hus eller hotell, ingen aning men annorlunda är det iaf!

Kika(re) på huset

LA - Augusti - vid poolen

Ännu en morgon vid poolen. På mornarna vaknar jag av fontänen på innergården som börjar porla någonstans runt halv åtta. Idag var inget undantag. Killarna fortsätter att sova och för att inte störa deras skönhetssömn brukar jag ta med mig dator och telefon till taket och data. Här uppe har vi Wi-Fi. Det är ganska långsamt men det är iaf internet. Jag sitter jusst nu i ett "grönt tält" där man kan söka skugga. Utanför tältet hör jag vaktmästaren som rengör de gigantiska grillarna som står här. Varje morgon gör de rent grillarna, poolerna m.m. Vi har de bra här!

En vanlig dag vid poolen

LA - Augusti - "sola vid poola"

Jag ligger på en solstol vid poolen. Här har jag legat sedan 12, klockan är nu snart 16. Till lunch grillade vi korv med bröd för att slippa gå in och laga något. En otroligt skön lördag. Vad vi ska göra sen, de väntar och ser. Ingen stress över att göra något. Medans vi solar lyssnar vi på spotify eller någon sommarpratare i P3. På måndag börjar skolan...

LA - Augusti - Spring

Jag är tillbaka till min verklighet i Los Angeles...

Igår vaknade jag halv åtta av att innergårdens fontän sattes igång. Jag väckte min käresta och vi gick ut för att springa. Vi promenerade med flipp flopp ned mot vattnet där vi satte skorna på händerna istället och började springa på stranden. Vi sprang längst med havet så vattnet svätte upp på oss ibland. Springturen kändes som en befrielse och det var sådan frihet att springa där. Efteråt gjorde vi lite övningar i sanden. Sand + svett = väldigt sandiga människor. Så kunde vi ju inte gå hem.. så vi slängde oss i havet. Så gött! Hemkomna och efter frukosten la vi oss i solen, vid poolen en timme. Resten av dagen gick åt shopping... och då menar jag verkligen hela resten av dagen. Först ett köpcentra i Beverly Hills och sedan här i stan.

Jag har hittat en ny favoritbutik och jag glädjs över att den även finns här i Santa Monica. Än så länge har jag handlat 5 plagg där, mer kommer det att bli. Richard har upptäckt butiken Zara för första gånen och är i extas över den. Det väntar och se vilken butik som bli Jonatans favvo.

En löptur har hunnits med idag också och vi båda känner en stark påfrestning på vaderna. Nu får dom nog vila någon dag...

Min syster har gift sig!

Grattis Therese och Jon!
Lino, jag, Therese, Jon, Josefin, Kim

Tack för att du väljer att vara med Mig

Tack för ett fantastiskt år hjärtat!

Therese <3 Jon

Imorgon är det dags för dessa två att bli man och hustru <3

LA - Augusti - bilder från vecka 1

Venice Beach

Santa Monica Piren

Gångbana över motorvägen

Hyra bil för första gången

LA - Augusti - vecka 2

Ja, den här veckan är jag som sagt i Sverige. Igår landade jag i Göteborg och där stannade jag för att äta middag med Therese, Jon, Mamma och Pappa. Mamma och Pappa var så gulliga att de kom ner till Göteborg och hämtade mig.

Flygresorna gick jättebra och jag försökte sova till och från under alla de där flygtimmarna. Jag har alltså nu för första gången i mitt liv flygit ensam. Men de får de vara värt, jag ska ju faktiskt på bröllop! När jag landar i LA på måndag kommer min fantastiska pojkvän och möter upp mig igen!

My roommates

LA - Augusti - vecka 1

En vecka har gått och jag sitter äntligen och gör "ingenting". Ända sedan i måndags har det gått i ett. De första dagarna bodde vi på Venice Beach Hostel. Helt ok hostel, men nej, bo inte där. Vi har äntligen hittat lägenhet så bor vi i Santa Monica. För er om inte vet så har jag tillsammans med Jonatan och 4 andra killar flyttat till Los Angeles för att studera i 5 månader.

Just nu sitter jag på topfloor, på byggnadens tak och tittar ut över byggnaderna som är runt om här. Himlen börjar likna rosa ned mot havet och vi ska snart äta en god middag och dricka ett glas rött, för det är vi värda!
Under veckan har vi checkat in på skolan, varit på introduktionsdagarna, gjort engelska- och matteprov, fixat alla kurser, kollat på lägenheter, fixat lgh, storhandlat mat, handlat möbler....m.m.m.m..m..m.m. listan blir lång! Idag har vi äntligen kunnat sitta ned på takterassen och solat i någon timma, tagit ett bad i poolen, druckit en lemonad på beachen och njutit av storstadslivet.

Imorgon ska jag dock återvänta till Svearike då min syster ska gifta sig. Jag ska alltså flyga 11 + 3h själv imorgon, wish me luck! Jonatan har varit förkyld i några dagar men han har kämpat på bra ändå. Idag känner jag lite i halsen så förkyldningen är väl på väg mot mig också tyvärr.