Sankta Lucia


                                       Sankta Lucia
Igår var det Lucia... När jag gick i 6an var jag lucia, då jag hade riktiga ljus i håret. Tur som jag hade hamnade inte en enda stearindroppe i håret på mig. Lucia, det är något jag skulle vilja göra om.

Igår var det Lucia... Dagen började med jobb. Tina som jag jobbar med hade tagit med sig glitter till mig och Helena så vi var som tre tärnor. Jätte sött..Det verkade iallfall alla andra tycka.. både personal och kunder.

Igår var första luciadagen som inte kändes som lucia för mig. Jag hade till och med glömt bort det tills jag blev påmind på radion på väg till jobbet. Jag saknar tiden på CCC (carlstads conferens center), då vi ända från 4an till 9an gick 3 eller 4 luciatåg under luciahelgen. Tänk dig ungefär 90 personer i ett luciatåg och du är en av tärnorna. Massa ljus och värme. Chocklad och druvsocker låg vid ljuset som man hade i handen. Man såg (och hörde) folk i tåget som svimmade. Det var som en upplevelse att få vara med. Efter luciatåget var det även julshow. Jag kommer ihåg när jag gick i 9an och det var vår tur att ha ett eget spex. Jag dansade tillsammans med några fler tjejer och några killar till låten "Sikta mot stjärnorna". Jag hade rosa paljettbyxor och ett svart linne. Kommer ihåg att jag kände mig jätteglad och duktig när jag dansade. Även om jag inte var en stjärna på det. Nog om det. Åren efter nian dvs 3år sen. Har min gamla musikklass samlats och vi har gått och kollat på en ccc-konsertert tillsammans. Men inte detta år. Man har väl glidit ifrån varandra kanske. Så detta var det första året utan att ens se ett luciatåg, sorgligt.

Idag har jag nästan köpt mina sista julklappar. Efter jobbet, maten och tuppluren åkte jag in till stan för att handla julklappar. Jag viste precis vad jag skulle köpa så det hela gick väldigt fort. Det är lite tråkigt för jag vet inte om två butiker hinner få in julklappar som jag vill köpa till två personer. Den ena vet vem den är, min syster men hon har sagt att det är lungt om hon får paketet i efterskott, men den andra personen har jag inte sagt något till än. Jag hoppas på att butiken hinner få in julklappen!

Nu ska jag gå ned till min kära pojkvän som ser på hockey, inte så inspirerande tvprogram, men vad gör man inte för den man älskar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback