Strömavbrott

Det är inte alltid lika kul att bo utanför staden. Speciellt inte när det kommer höstväder, och med de menar jag riktiga stormar. Igår var en sådan dag. Så på kvällen satt jag där i mitt rum och såg på tv. Poff så gick strömmen och ville inte komma tillbaka. Jag gick ned till vardagsrummet där mina föräldrar satt. Vi tände massa stearinljus i både lampor och lyktor. Vad gör man utan ström? Man kan inte se på tv, inte sitta vid datorn, inget internet, ingen musik och jag skulle nästan säga: ingen mat. Man kan ju inte gå och dra i kylskåpet eftersom maten måste hålla sig kall så länge som möjligt. Kan inte ta fram något från frysen och värma i mikron. Det slutade med att jag satte på mig en pannlampa, tog fram en tidning och löste korsord och åt upp den sista chokladtomten. Eftersom jag inte hade något att göra gick jag och la mig halv tio. Vaknade halv sju och strömmen var fortfarande borta. Somnade om och vaknade runt halv tio av att strömmen kom tillbaka. Äntligen!

Idag är det nyårsafton så ikväll blir det god mat med vännerna. Har lagt ut lite bilder från den 25 (igen), Matilda och Andrea är bra på att posera : )

jag o tillanJag och Matilda!matilda på arenaMatilda!
dea på arenaAndrea!
(kolla killen som trånar efter henne i bakgrunden)

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaha! snyggve är vi allihopa :D

2007-01-03 @ 17:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback