Fredag den 13e och dagen efter

Den här veckan så har jag jobbar varje dag tisdag-fredag 6,15-11,45. 5h per dag kanske inte låter så mycket men det är jobbigt att gå upp klockan 5 varje dag. Bor en bit ifrån jobbet så det tar tid att åka in.


Igår var jag, Matilda, Erik och Fredrik (Eriks kompis) på After Work på Blue Moon Bar. Där bjöd de på tacobuffé om man köpte något i baren. Eftersom vi kom lite sent... klockan 18.00 så fanns det inte så mycket sittplatser kvar så vi fick slå oss ned vid baren, vilket var perfekt då det var bara att beställa en drink när man blev sugen. Testade en ny drink som innehöll mynta som var väldigt god. Sen när klockan var runt 20,00 gick vi till Biljard 9an men där var det knappt ens musik på så vi gick vidare till Scoore. Där var det ingen musik på så vi bad dem sätta på. Vi tog en biljardtimma och självklart så förlorade jag och Matilda varje gång. Det är verkligen inte min sport... Men jag måste skryta att jag en gång satt två bollar på ett slag, även om det inte var planerat. Klockan blev runt halv tio och de andra skulle dra hem. Då åkte jag till Patriks replokal där de satt och hänge. Sen fick vi skjuts tillbaka till stan och då strövade vi runt lite. Jag var trött, hade varit vaken från 5, jobbat till 11,30 var på möte från 11,30-12,30 var till tandhyginisten 13,10 och sedan var jag till Vårdcentralen 14,15 för att vaccinera mig. Sprutan gjorde inte alls lika ont som jag trodde. Men iallfall, så när vi åkte in till stan hade jag gärna tagit bussen hem.. men eftersom Sebbe inte ville hem så spelade vi bowling. Det gick inte så bra, inte min sport det heller. Men så sa sebbe: "Jag ska på toa, hinner jag inte tillbaka så får du spela åt mig". Patrik ledde såklart och jag fick endast ner 1 kägla på två slag så var det Sebbes tur. Men eftersom han inte hade kommit tillbaka så tog jag klotet och slängde iväg det. Vad tror ni händer då. Jo självklart så gör jag min enda STRIKE under kvällen.. åt Sebbe... Maximal otur. Efter det åkte vi hem. Så fredag den 13e var en stressig men en riktigt bra dag.


Idag så vaknade jag självklart vid 7 tiden. Även om vi somnade vid 1,30 så kunde jag inte sova längre eftersom jag är van att gå upp vid 5. Så jag gick ut o hämtade min väska i bilen och tog lite luft, gjorde frukost åt mig och Patrik som dock sov. Sen när jag skulle se på tv så blev jag så trött så då somnade jag och sov till 11. Wow, inte ofta jag gör det. Sen gick jag och Patrik på en promenad. Det började med att vi bestämde oss för att gå till affären och köpa glass, så det gjorde vi. Köpte Magnum dubble caramel, hade aldrig ätit den förut men det var jätte god! Men blir ju så törstig av glass så då skulle vi köpa vanligt vatten, men det fanns inte där så vi gick ned till macken. Sen skulle vi gå hemmåt. Men då fick vi för oss att gå i skogen.. båda hade jeans och jag hade mina skor med liten klack men det gick bra ändå, även när vi inte gick på stigar. Det var jätte mysigt att bara gå rakt fram i skogen och hoppas på att man kom fram dit man skulle, och det gjorde vi som tur var. Sen tog vi en extra omväg innan vi kom hem. Vi var ute ca 1 h ooch 30 min. Och jag hade tagit på mig stegräknaren och den visade efter promenaden ca 4600 steg. Det var helt underbart att vara ute så länge eftersom solen sken och det var varmt. Hade ju jacka på mig från början men det satt inte på så länge.


När jag kom hem så hjälpte jag mamma att rensa ogräs i jordgubbslandet. Såg massa läskiga spindlar. Sen mös jag med katterna (värmlänska, jag vet ;) ) och borstade ponnyerna.


Nu snart ska jag öva på jazzdansen, det var så himla kul på dansen så nu har jag laddat ner låten från internet. Lagligt. från cdon.com.. har aldrig gjort det förut. Kostade ca 10kr och det var det värt, ville verkligen ha den låten! Celine Dion med When the right one loves the wrong, tror jag den heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback