fredag, lördag, söndag

Fick en liten påminnelse av Malin (. . . och Matilda. . . . och syrran) att det var ett tag sen som jag skrev så nu sitter jag här. I fredags var jag och Patrik på IKEA. Jag körde till Kristinehamn och han resten. Jag var jätte trött så det var tur att det inte gjorde honom något. När vi kom fram till Örebro gick vi in på Mariebergs köpcentrum. Jag inhandlade en jätte söt t-shirt i laxrosa färg från Gina Tricot och Patrik två filmer från SIBA. Sen blev det mat på Mc Donalds och sedan tog vi bilen till IKEA. Vi gick igenom alldeles för snabbt för min smak men för sakta för Patriks så vi kompromissade lite. Jag köpte förvarings back till min garderob, en silvrig med stålkorgar typ, en papperskorg (ska bli bättre på att slänga endast papper i den och annat i en annan) och lite små krafs men inte mycket som inte var planerat. Vilket är väldigt ovanligt. Patrik köpte en stor cd-hylla som han ska ha i sitt nya rum. Var mysigt med en bil tur med Patrik även om man får ont i rumpan av att sitta så länge.


I lördags efter jobbet så åkte jag hem till Patrik. Vi tog hans familjs bil och åkte till Statoil för att tvätta den. Eftersom vi inte fick ned antennen så band vi fast den i ett snöre och fäste det i fönstret. Men undertiden som borstarna snurrade runt bilen så lossnade snöret och fastnade i borstarna. Men antennen klarade sig som tur var. Sedan så åkte vi hem till mig och storstädade hela bilden. Torkade av på metallen på insidan av bilen, dammsög mattor och i bagaget, slängde gamla parkeringslappar och annat skräp. Bilen blev som ny. Är roligt att göra sådana saker när man gör det tillsammans med någon som man tycker om och när man gör det ordentligt!

Idag när jag kom från jobbet så ringde jag ner till Malin. Vi tog oss en promenad med hennes hundar och sedan blev det fika i trädgården med hennes familj. Efter det så gick vi upp till mig. Vi kom att tänka på en eller ja, flera filmer som vi har spelat in så vi började leta efter videobandet. Satte oss och kollade på det.. och herre jösenes. Det var ganska många år sedan som vi spelade in filmerna och det var så kul att se på. Det är filmer som vi inte visar för många. Det är bland annat en instruktionsfilm om hur man rider, tränsar och sadlar en häst. Filmer med manus som handlar om en allt från spöken till apor till hästtävlingar, allt handlar om hästarna. Otroligt tokigt rolig film i alla fall.

Och nu sitter jag här och äter godis och har jobbat alldeles för många dagar i streck men är äntligen ledig imorgon.

 

Tror föresten att det är min lyckodag idag.


Kommentarer
Postat av: Malin Asklund

Äntligen :D den där länken funkar inte som diu skrivit? pusspuss malle


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback