Matilda, Studenter, Borås

OJ oj oj vad dagarna går fort. Tyckte det var igår jag satt vid datorn och bloggade men det var det verkligen inte.

I tisdags åkte jag efter jobbet hem till min underbara Matilda. Vi har lekt och känt varandra ända sen vi var små larver... nästan... Hon är alldeles underbar så jag tycker det är väldigt synd att hon ska flytta till hösten, fast jag stöttar henne självklart eftersom jag vet att det är något som hon gärna vill. Det var skönt att bara sitta och prata. De senaste gångerna vi har sets har varit när vi ska ha gått ut. Det är alltid mysigare att bra sitta o prata, laga mat och testa kläder. Hon hade rensat garderoben så jag fick lite kläder som hade krymt i tvätten. Aldrig fel!

Har inte dansat något denna vecka eftersom jag har haft så ont i halsen. Var på vårdcentralen igår men de sa att det inte var något. Hon trodde jag hade jobbat för mycket, och det är precis vad jag har gjort. Hon sa att när kroppen säger ifrån så börjar det ofta i halsen. Så nu ska jag ta det lungt ett tag.

Var hemma en sväng hos Patrik igår. Vi åkte och provade kostymer. Han tar studenten nu till våren och han behöver som alla andra studenter något att ha på sig. Han går estet och har därför en mössa med lila band på så jag fick honom att köpa en lila slips. Sååå fin! Och den matchade sååå bra till mössan! Kommer bli ursnyggt. Inhandlade ingen kostym eller skjorta igår. Måste åka runt till olika ställen och testa. Det är som när vi tjejer köper balklänningen, inte tar man första bästa. Man måste testa allt och se om det finns någon annan som är finare och sitter bättre. Själv fick jag iof bestämma själv hur den skulle se ut eftersom min mamma (och min syster) sydde den åt mig.

Åker till Borås imorgon med mamma och pappa. Mamma fyller 50 så vi ska fira henne i Borås hos syrran eftersom hon inte vill ha hem massa folk. Vi ska till Ullared. Har aldrig varit där men har där emot varit avundsjuk på Matilda som varit där flera gånger.

Misty är halt. Det har inget med fången att göra men veterinären var här idag och kollade. Så typiskt att det händer när vi alla i familjen ska resa bort. Men som tur är ska Malin ta hand om mina bebisar. Litar på henne och vet att hon gör det bästa för dem. Tur att det finns telefon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback