Namnsdag och Agnis dag!

Äntligen Fredag!

Igår när jag satt framför tvn och kollade på Lyxfällan så gick självklart strömmen. Det blåste som tusan och regnade stundvis... Satt och väntade på att den skulle komma tillbaka men tröttnade så jag gick och la mig. Var väldigt svårt att gå upp imorse eftersom jag inte hade kunnat ställa radioväckarklockan. Men upp kom jag tillslut och åkte till jobbet. Vid lunchtid så kom hovslagaren. Turbo som är en liten mes när det kommer karlar var rädd för vår nya hovslagaren men det gick så bra ändå. Och Misty var lugn som en filbunke.

Åkte till affären förut och köpte mig en påse lösgodis. Men det fanns inte så mycket att välja mellan så det fick bli en väldigt liten påse fast det var ganska bra ändå.

Varje år när jag har köpt ny kalender så har jag alltid kollat om jag har namnsdag, har aldrig funnit namnet Emelie men däremot Amelie och Amelia. Men igår hörde jag på radion att det idag skulle vara tre som hade namnsdag Amalia, Amelie, Emelie :) Pratade med Helena på jobbet och hon sa att Emelie brukar ha namnsdag när hon fyller år den 25jan. Men det har jag aldrig sett så man skulle kunna säga att jag har riktig namnsdag för förstagången i mitt liv idag. (Har förut haft "låtsas namnsdag" när Amalia & Amelie och Emil & Emilia har haft)
Sökte på google och klickade in på wikipedia och där stod det: Namnsdag saknas. Emelie hade före år 2000 namnsdag den 23 januari, men namnet togs bort ur almanackan för att ge plats åt andra namnsdagar. Och på en annan sida stod det att Emelie är en variant av det latinska namnet Amalia, som betyder verksam.

Agni har tagit körkort idag!!! Hon ringde mig när hon var på väg från Vägverket och berättade att hon hade klarat uppkörningen. Äntligen, nu har hon också körkort! Grattis vännen!!!

Kommentarer
Postat av: backie

Lite dåligt om Emelie inte har en egen namnsdag, ganska vanligt namn ju :o

2007-04-22 @ 14:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback