Ner till Borås

Hej och hå.

Nu sitter jag här i Borås och skriver. Men jag tror inte det var meningen att vi skulle komma hemifrån:
Nr1: Misty är som sagt halt, känns jobbigt att lämna över ansvaret till någon annan men vi har pratat med Maud och Malin så det skulle gå bra. Veterinären var och kollade på henne igår så vi ska smörja med kylgele minst morgon och kväll.
Nr2: Pappa vaknade i morse och hade jordens ryggskott. Vi fick övertala honom att han skulle med.

Idag blev det en väldigt lång bilresa. Tog längre tid än vanligt. Men vi var nere i Borås vid 13 tiden. Åkte hem till Therese och fikade, åkte till HM fyndbutik och där shoppade jag ett rödrosa linne, rödorange skärp och ett par barbierosa trosor. Sedan åkte vi till Knallen och handlade mat, men jag tyckte det var så kallt inne i butiken så jag passade på att sitta ute i solen. Hem en sväng till lägenheten och sedan åkte vi ned till en restaurang vars namn var Restaurang Peking. Där vi åt 4 rätters middag. Till förrätt åt jag friterade krabbklor, sedan var det kyckling och champinjonsoppa, sedan var det dags för huvudrätten då jag åt stekta räkor med champinjoner, bambuskott och ris. Till efterrätt åt jag glass med fruktcocktail och grädde. Mums vad gott det var. Lite smakfattigt men det är väl så kinamaten är.  Varför vi lyxade till med detta är för att det är Mammas födelsedag idag. Grattis Mammis!

Imorgon ska vi åka till Ullared. Ingen i familjen har varit där så det ska bli kul att åka dit. Pappa tror inte på oss när vi säger att de öppnar 7,00 och att det redan då kan vara kö för att komma in i butiken. Men så har vi hört från väldigt många personer att det kan vara. Upp till bevis imorgon. Vi ska iallfall se till att vara där ungefär när de öppnar. Runt 7-8 har vi tänkt. Mer om Ullared imorgon. Hoppas jag hittar saker att fynda!

Nu är vi alla så trötta och mätta så vi kommer nog somna tidigt. Hade köpt chips, dipp och godis, men det är nog ingen som är så sugen på det nu... får bli imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback