Skor o Klänning o Gapern

I söndags så kom Patrik hit en sväng. Vi hade tänkt att åka till en badplats vid Gapern för att få lite lungt o ro. Men när vi kom fram så var det redan folk där. Så vi åkte och köpte glass och sedan åkte vi bil runt Gapern. Bor ganska nära men har aldrig åkt runt sjön. Det tog tid innan vi kom så nära vattnet så att vi kunde gå ur bilen. Det var massvis av Tussilago vid vägkanten så jag plockade en liten bukett och sedan åkte vi vidare. När vi åkt ett tag så kom vi väldigt nära vattnet. Vi ställde ned bilen och gick ned. Vi gick på klippor ganska långt och det var jätte mysigt. Var super duper kallt i vattnet men solen lyste så det var mysigt att sitta på klippkanten.


I vanliga fall så börjar jag 6,15 på jobbet men idag började vi 5,00. Dvs att jag gick upp vid kvart i fyra. Var väldigt trött när klockorna ringde. Efter jobbet gick jag till en Hälsokost affär och köpte mig något som heter Maxosol. Tabletter som förbereder kroppen för sol och gör att man blir lite brunare och att färgen håller längre. Vet inte om det fungerar men det är ju värt att testa det iallfall. Så nu ska jag äta en per dag. Sedan fortsatte jag till Sko Punkten och shoppade tre par skor. Var och kollade igår men idag inhandlade jag dem. Alla sommarskor, men jag ska börja ha dem redan nu. Har tyvärr fortfarande ont i foten sen min häst trampade på den så jag kan inte ha höga klackar. Typiskt, jag som förra sommaren och hösten köpte några skor i som jag nu älskar och självklart har de alla hög klack. Men nu är jag iallfall ägare till tre par till skor som inte har hög klack. Max 2 cm så då borde det inte göra ont. När jag kom hem så låg en klänning på bordet som jag för ett tag sen betällde från Ellos. Den är jätte söt när man har den på sig och väldigt sommrig, så den kommer bli med till Kreta i sommar. Fast jag kommer ju självklart använda den här i lilla Karlstad också.

Röda lackskor, Randiga skor med svarta fjärilar på, Beiga/grå skor med kilklack och den blommiga klänningen. (finare på än på galge!!)


Idag har jag deklarerat. Gjorde det på internet, så enkelt. Min syster gjorde det via sms, tänk vad tekniken har gått framåt.


Imorgon ska jag nog hämta biljetter till en dansuppvisning som min kusin ska vara med i. Den är i Maj men jag har redan köpt biljetter eftersom dom tar slut så fort. Ska bli så kul att se henne dansa. Känns som att alla dansar nu för tiden. Jag, Sanna (kusinen), Andrea (har dansat väldigt länge men ändå), Malin och min brors tjej Helena är dansledare eller vad man ska kalla det. Dans är underbart i alla former!



Kommentarer
Postat av: mat-hilda

lustigt. jag va sååå nära på att köpa både dom röda skorna och dom blå tygskorna fast i vitt! fast sen kom ja på att jag inte hade råd ;D leka på tisdag? ja ringder dej sen! puss

Postat av: Conny

Gapern!
:)

Är vattnet fint i sjön?

Hur ser det ut på vägarna omkring?

Hur är livet därute?

Ursäkta min frågvishet, men jag överväger att skaffa mig lite mark nånstans i området, kanske mera västerut... men jag är lite nyfiken på att höra från någon som faktiskt bor där. Du kanske vet vem som äger skogen runtomkring.

Jag ska förstås åka ut och kolla själv, men när jag kom över din blogg kunde jag inte låta bli att skriva.
Jag är inte någon storbonde, utan bara en småskalig gröna-vågen-drömmare... ;)

Lät jobbigt det där att arbeta så tidigt... det är väl inte ritkigt mänskligt... ;)

2008-05-04 @ 21:38:02
URL: http://ekotrans.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback