Toa, kosym, lägenhet

Igår när jag kom hem från Borås kunde jag inte vänta med att göra iordning på toaletten. Efter maten började jag städa och till och med moppa på toan. Det händer inte ofta. Sen när golvet hade torkat så hängde jag upp ett rött drapperi, lade dit röda mattor och hängde dit mina nya tulpan handdukar. Det blev jättefint. Har tagit ett "efter"kort men glömde ta ett "före". Men innan var drapperiet, mattorna och handdukarna i en ljus blå/turkås färg. Även då hade jag rosa korgar och övriga rosa detaljer. De rosa har jag behållt. Tycker att det blir som ett romantiskt ljus av det röda. (På bänken står även klockradion som jag köpte i Borås.)





Idag har jag jobbat men är ledig imorgon, så skönt. Jobbar onsdag-fredag senare i veckan. Efter jobbet åkte jag och hämtade Patrik så åkte vi ner till stan för att kolla på kostymer och skjortor till hans student. Den här gången blev han nästan sur på mig för att dem inte passade. Skjortan var för lång i armarna och kavajen var för kort i armarna och för lång för övrigt eller så var den stor och tight över axlarna... Allt var fel. Men eftersom jag vet att jag är exakt likadan så var det bara att ta det lungt och komma på en lösning. Vi gick till Dressman och fick jätte bra hjälp. Testade en kavaj som var lite liten men modellen var satt väldigt bra. Killen som jobbade på Dressman var så snäll och ringde runt i Karlstad men den fanns inte. Så han ringde runt till Arvika, Kristinehamn och Åmål. Och i Åmål fanns det en i rätt storlek, så de skulle skicka den till Karlstad. Hur schyst som helst.

Var iväg och kollade på Patriks systers och hennes pojkvänns nya lägenhet. Å den kommer bli så fin. Det är inte så fina tapeter nu men de ska tapitsera om överallt förutom på toaletten så det kommer bli jätte fint. Blev sugen på att flytta hemifrån jag också, men mest för att få inreda en lägenhet precis så som jag vill ha den.


Kommentarer
Postat av: Anna

japp skaffade en till slut ja med :D är rätt roligat faktiskt :) tatueringen betyder kärlek och respekt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback