Ullared Gkås

image134

Idag gick vi upp klockan fem för att åka till Ullared. Vi åkte från lägenheten vid 6,15 och var framme en timme senare. Det var ingen kö för att komma in trots löningshelg. Men det var nästan en upplevelse att tillsammans med alla andra kunder vandra från parkeringen med kundvagnar som skrammlade. Det blev som en hel orkester och alla verkade trötta men glada. Det var inte lika mycket folk där inne som jag förväntade mig men under timmarna vräkte det in och blev trångt i gångarna. Pappa som igår sa att det bara var sjuka människor som är där klockan 7 följde självklart med. Till och med han shoppade. Fick en jätte fin kostym för 300. Det kallas billigt!! Själv har jag inhandlat lite blandade saker:
* blått underlakarn
* handdukar med blommor på
* röd och vit randigt linne
* vit bh
* blå grimma till min bebis
* kallsonger till Patrik (rosa och gröna)
* lampa som ska lysa upp min "nya" garderob
* tavla att måla själv på
* olje färger
* penslar
* schampo
* student presenter (vad kan inte nämnas här)
* äggskivare till Patriks familj

Vi var framme vid 7,15 och kom hem till lägenheten vid16,00. Så efter att vi hade vart i Ullared så kunde vi inte motstå att åka och gå runt här i Borås. Vi var till tygaffärer, catalog (ellos), skoaffärer med flera. Så i de övriga butikerna köpte jag:
* en till bh
* vit radioklocka till badrummet
* färgpalett

(Mer inhandlade saker är det säkert, men inte som jag kommer på just nu.)

När vi kom hem var alla så trötta men vi fick iallfall i oss potatisklyftor och lövbiff. Sen sov jag nästan en timme, så skönt. Sen gick jag, Therese och Pappa på promenad och utforskade området lite. Sen var det rostade mackor med krabbstick. Skulle vart lax på men någon... hade råkat lagt laxen i frysen... Men mig gjorde det verkligen inget. Nu är vi trötta och kommer nog inte vara vakna så länge till. Lite tv innan jag intar sängen skulle nog inte sitta fel om det är något bra som visas. Ska bli skönt att få sova imorgon. Har inte haft sovmorgon sen förra söndagen. Mån-tors gick jag upp 5,00, fredag 7,00, idag 5,00. Känns som att jag behöver sova ut lite grannar. Imorgon far det hemmåt igen. Therese ska följa med hem eftersom hon är ledig några dagar.

Och vad ska det bli på Valborg? Ingen aning än så länge... Några förslag?
(Håller tummarna på att jag är ledig 1 Maj)

Kommentarer
Postat av: Anna

Så du har varit i Ullared :) Fredriks mamma var oxå där idag :P är trevligt där :D

Postat av: mattis

SÅ! vad tycker du nu då? visst va de rätt bra! :D

2007-04-29 @ 19:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback