3/12 4år <3

I måndags så firade jag o Patrik 4år. Jagsprang runt på stan ett bra tag för att hitta en present och fick tillslut tag på något som jag var nöjd med. Han gillar mössor så jag ville köpa en dyr mössa till honom som han aldrig unnat sig själv. Så jag var in i butiker som Mq, Jc, Carlings tillochmed CGC.. Var iaf in på alla killaffärer i hela stan. Fick tag på en fin i killbutiken mit emot B-young i Mitticity. + att jag köpte en svart ljuslykta med vaniljdoft ljus. Vet att han ville ha doftljus + att vi båda gillar vaniljlukten!

När vi träffades på kvällen fick jag mina paket först för han kunde inte hålla sig. Jag fick en jäte stor ros. Såg overklig ut. Såg nästan plastig ut för den var så felfri. Jätte fin röd ros! Sen fick jag en bok. Han berättade att han ville köa en bok eftersom jag nyligen börjat läsa. Men så hittade han bara de jag läst så han köpe en bok inom inredning. Feng Shui. Kan inget om det men det ska bli super kul o börja läsa o lära sig lite om det. När jag öppnade boken så hade han skrivit i den "För ditt stora intresse. Din Patrik". Sötnos, han! Han blev glad försina presenter också. Sedan åkte vi o käkade mat på Alfies + efterrätt. Jag åt den underbara italienska chokladtårtan med bär! Mumma. Sedan gick vi på bio. Jag fick bestämma så vi gick på 1408. Den var rätt bra faktiskt! Sedan åkte vi hem till mig för att hämta lite grejer och på vägen hem så mötte vi en älg. Den sprang rakt ut ivägen. En bit ifrån oss som tur var. Den var fin men försvann fort in i mörkret. Sedan åkte vi tillbaka till Patrik.

Igår så började jag jobba 10,00. De var jag som skulle vara förstakassör så jag gick inte va sen!. Glömde självklart dojorna hemma så pappa skulle ta med dem till jobbet så jag kunde hämta dom där innan jag började. Tänkte ett en halvtimme räcker gott och väl. Men när jag kommer ut halv tio så först fick jag inte upp låset på bilen. Men tillslut fick jag upp det på andra sidan. Sedan var det ju tjock is på rutorna så det gick inte att skrapa bort det. Sedan så märker jag att det är frost även på insidan av framrutan. Så tilslut sket jag i isen och åkte iväg fast jag inte såg så mycket. Hann absolut inte förbi pappa o hämta skorna. Så jag körde direkt till Ikea. Slängde av mig jackan i personalrummet och började gå snabbt ut mot kassorna. Det är en bra bit att gå. När jag kommit 10 meter från personalrummet roppar dem i högtalarna. "Kan Emelie Carlsson komma till kassorna" Så jag sprang som en idiot fram till kassorna. Och han starta upp kassan innan vi öppnade. Men det var nätt och jämt. Jag sprang så fort så jag fick blodsmak i munnen och blev bra anfodd. Härlig kondition va?! Skulle ha jobbat till 15 men de behövde folk så jag blev kvar till tjugo i nio.Jobbade typ 11 h igår alltså.

Idag kommer hovslagaren alldeles snart. Sedan ska jag iväg och jobba. Fick perfekta tiden. 13-19. Tidigare kunde jag inte eftersom hovslagaren kommer. Och senare kan jag inte eftersm jag ska dansa 20,00. Så det blir ju skit bra! Hoppas Malle ska med idag bara. Kanske kan kolla in hennes nya cribb innan dansen också. Ska ringa henne.

Kommentarer
Postat av: ELLE

Hello Emelie:) Är allt bra med dej??


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback