Happy Birthday to me

Igår var min dag! Min födelsedag 20/12- 87. Vilket betyder att jag nu är 20år. Dagen började med att syrran ringde vid 6,40 och sjöng för mig. Hon avslutade med: Somnaom nu innan mamma o pappa kommer och sjunger för dig. A det var ju väldigt lätt, inte. Jag låg nästan vaken hela natten som ett litet barn och väntade på sången. Väntade och väntade och tillslut öppnade dem dörren och sjöng i "stämmor" ja må hon leva. Fick massvis av paket. Jag hade önskat mig flytta-hemifrån-saker och det var precis vad jag fick. Allt från grytor, stekpanna, dlmått, skärbrädor, bakkavel,  stekspade, äggkoppar, tallrikar o assietter o djuptallrikar + kaffekoppar i matchande servis som jag önskat mig + massa mer. Fick ett par örhängen också som jag inveg på stan under dagen. Jag och mamma åkte in till stan och kikade på tunikor. Ville ha en ny till julfesten på kvällen. Hittade en som jag gillade väldigt fort, vilket är väldigt ovanligt. En brun från Cubus. Sedan ringde vi på pappa som kom in till stan. Vi käkade lunch på Kebab House och sedan fortsatte färden till Maxi för att köpa julmat och tårttillbehör. Efter det skulle vi köpa gran... Vi åkte runt till tre olika ställen för att hitta vår perfekta gran. Alla andra var små om enbuskar och taniga. Vi hittade en fyllig en. Den blir nog jätte fin. Sedan åkte vi hem och då kom Patrik med presenter! Av hans föräldrar och syster fick jag ett par örhängen i en jätte fin lite hjärtformad ask. Örhängena hade jag sen på julfesten. Av Patrik fick jag ett "ägg" av plast som man lägger ned i vattnet tillsammans med äggen som man kokar, så visar den om de är sof, medium eller hard. Vi testade den också och den fungerade!!! + att jag fick Desperate Housewives sesion 1 på dvd. Har följt Desperate nu ganska länge men har inte sett början så det ska bli super spännande att se de första programmen. Efter paketöppnande och lite fika  gjorde jag mig iordning för julfesten. Svarta tights, bruna knästrumpor, röda stövlar, brun tunika och nya örhängen + rött glitter i midjan anlände jag på Ikea. Vi övade i vilorummet innan festen började. Kundservice bidrag var nämligen: Nina som fronten och resten som kör. Så vi övade två låtar som vi skulle sjunga. Hellre att det låter falskt och fult än att det inte låter någonting alls sa vi! Halv nio anlände vi till restaurangen där festen skulle hållas. Började med mingel, glögg, pepparkakor och lottdragning. Mitt nr blev: Serie J 63. Vi tog oss lite gröt och julvört och sedan klev vi in i rummet där Kom-in gänget hade inrett så fint. På de fem långborden låg en ljusgrön duk, gröna ljusslingor och runt de rullade servetterna satt julgranspynt i olika färger. Jätte fint var det! Sedan efter att ha ätit en liten stund började Restaurangens bidrag. Ett luciatåg. En kille som lucia med svart peruk. Ficklampor som stearinljus och Ikea-food tallrikar som macetter. De sjuöng om Sankta Ikea som serverar köttbullar och fri dryckpåfyllning. Texten var jätte bra. Sedan var det Logistik och de hade satt ihop ett bildspel med roliga kommentarer. Sedan var det vår tur. Vi gick upp på scenen och jag hamnade självklart längst fram i mitten. Och så säger Helena i mikrofonen. Ja, innan vi börjar med vårt bidrag vill jag att vi skålar för Emelie som fyller 20 år idag. Alla ropade Hurra, Hurra, Hurra. Och sedan började någon: Ja må hon leva... Och alla hängde på så alla 120 som var på julfesten sjöng för lilla mig. Tack! Sedan började vårt bidrag. Det var väldigt uppskattat att Nina ställde upp och att vi tog i och sjöng från fötterna. Och det var jätte kul. Sedan var det Kom-In gänget tur, de spelade fjöjt. Recovery hängde gubbe. Saluhallen och Möbler hade tyvärr inget bidrag. Cheferna bjöd på sig själva genom Jepordy. Under kvällens gång ropade de upp olika Serier och nr och den som de ropade upp fick välja en present som låg på ett bord. Jag hade faktiskt turen att vinna. Valde en fin skål. Kvällen avslutades med att alla fick ett varsitt paket. Ett stort och tungt. Jag har inte öppnat det än, bara tjuvkikat lite. Ska öppna det på Julaftons morgon tänkte jag. Men det innehåller nog mycket saker, Ikea är bra på att packa!

Min födelsedag var perfekt! Men den bästa presenten var nog att jag fick reda på att Mamma slutat röka. Kan ni tänka er. Mamma som rökt så länge, har inte rökt på tre veckor. Jag är så stolt över henne! Tack Mamma!

Och tack för alla fina inlägg in har skrivit, jag läste dem alla med tårar i ögonen. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback