Wonderful IKEA

Imorse när jag kom till jobbet klockan 6,00 på morgonen stod Logistikchefen Johannes utanför personalentrén i tomteluva och bjöd på pepparkakor och glögg. Å vad mysigt det var. Där hade han stått sen klockan 4,50 då de första i personalen droppade in. Runt 9 tiden gick han in och då stog Varuhuschefen Susanne där ute istället. Underbart mysigt! Vilka andra chefer skulle göra något sådant helhjärtat för sina medarbetare?

Idag har jag varit på Barnens. Fick hoppa in på Sovrum ett tag också eftersom det var många som var sjuka. Fick förfrågan av Möbelchefen igår om jag ville lära mig Kök. Självklart, sa jag. Så nu ska jag lära mig sälja Kök. Svårt och stort kom jag på efter att jag sa Ja. Trodde jag skulle få "utbildningen" typ i januari. Ne då, redan nästa vecka. De ni, allt går så fort. Det är kul men otroligt mycket nytt att lära hela tiden. Var inte helt lätt att vara på Barnens, bad och sovrum på samma gång idag. Som tur var det ganska lungt. Luciatåg vandrade genom huset också. Tyvärr var det inte musikklasserna, men det gick ändå.

Skulle också vilja gå luciatåg. Ska iallfall till Globen och se på Luciatåg i helgen. Ett mäktigt sådant hoppas jag på!

image842

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback