Dansen

Igår tog jag steget och började dansa. Har velat dansa hela mitt liv men har inte tyckt att jag haft tid på grund av skolan och hästarna. Men nu håller jag på att uppfylla en dröm : ) Jag började igår på Jazzdans. Gick förvånansvärt bra med foten, köpte en "engångsbiljett" eftersom min fot ännu inte är återställd.. och det kan ta sin tid. Men som sagt så gick det väldigt bra. Vi tog olika danssteg som uppvärmning, körde styrka och stretch innan själva dansen körde igång. Men det är bra att få köra styrka, balans och uthållighet också. Kom på mig själv att le hela tiden när jag dansade. Jag kan ju inte skryta med att jag var särskilt vig, men det kommer. Allt ska övas upp. Så nu ska jag dansa varje onsdag kväll. Ska se till att inte missa en enda. Jag gick till och med tidigare från skolan igår för att hinna. Gick 8,30-17,10 sen var jag tvungen att köra hem, ta in hästarna, äta och byta om o köra in igen... det tar sin lilla tid.

Så på måndag ska jag köpa danskort! Ska öva hemma på dansen också, får se om jag kommer ihåg allt i sin ordning : )

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad kul gumman att du börjat dansa!!!! Saknar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback