Foten och Dansen

Idag har jag tillbringat min dag på Vårdcentralen och Sjukhuset. Eftersom min fot ännu inte blivit bättre så tänkte jag att jag kanske kunde få svar om jag ringde och beställde tid på Vårdcentralen. Fick komma dit runt 10 på morgonen. När jag kom in fick jag ta av mig både strumpor och byxor eftersom hon även ville se muskulaturen när jag gick. Kan väl inte riktigt säga att jag hade så passande trosor på mig… Men de bokade en tid på röntgen på Sjukhuset. Jag skulle vara där runt 13,00. Fick inte vänta så jättelänge men ändå flera gånger. Först ta en lapp och vänta, anmäla sig och sedan vänta igen, en man ropade upp mitt namn, fick sätta mig i en annan väntsal, fick komma in till röntgen och sedan fick jag vänta på svaret. Men det gick väldigt fort ändå. Fick svar att det inte fanns något brutet eller någon spricka i foten. Det var väl bra men jag har ju fortfarande ont när jag går. Träffade en gammal kompis på sjukhuset som jobbade där nu. Vi hann bara säga hej men de va trevligt ändå.


 


 

 

Imorgon ska jag börja dansa. På Studenternas Hus som ligger vid Universitetet här i Karlstad. Det är jazzdans jag ska börja på. En nybörjarkurs så klart. I höstas så var jag och testdansade för att se om det var något för mig och jag tror att det var det. Så nu ska jag dansa 1 gång i veckan, onsdagar. Jag hade velat börja dansa redan i höstas men då hade jag kvällskurs varannan onsdag så det passade inte så bra eftersom dansen låg på samma dag och tid. Men i år är min kvällskurs på torsdagar. Ska läsa Skissteknik och Designverktyg nu i vår. Designverktyg är en kurs som går på dagen och den började igår och Skissteknik är kvällskursen som börjar nästa vecka. Ska bli kul att äntligen göra något på dagarna. Plugga, Jobba eller Dansa : )


Kommentarer
Postat av: Therese

Du är ju redan mindre än mig så jag har typ redan förlorat. Men jag har ju mer muskler än dig kan jag tänka mig....;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback