Misty - korsförlamning?

Igår när jag jobbade ringde mamma till mig och berättade att Misty var så stel i bakbenen så att hon inte ville gå ut i hagen. Men tillslut så hade de fått ut henne ändå. Dagen innan när jag borstade henne tyckte jag att hon var lite stel men inte särskilt mycket så jag tänkte inte mer på det. Efter att mamma ringt så pratade med tjejerna som jag jobbar med, som också är hästintresserade, och de sa att det lät som korsförlamning. Men när jag kom hem igår så tog jag en kort promenad med henne för att se hur det var. Det var svårt för henne att gå på stallgången men ute var det lättare. Gick inte normalt men bättre än på morgonen enligt mamma. Idag satte jag på henne vintertäcke eftersom om det är korsförlamning så ska hästen hållas varm. Sökte på Internet på det och då skulle hästen även så stilla. Så vi var ute och slog i en stolpe och gjorde en hage, lika stor som en vanlig hästbox, i den stora hagen. Där fick hon under eftermiddagen så med fleecetäcke och vintertäcke över. Min andra häst fick gå i hagarna som vanligt. När vi ringde veterinären så sa de att vi skulle hålla henne varm och se till att hon inte rörde på sig. Vår hage som vi gjort verkade godkänd. Men eftersom vi tyckte att det blivit lite lite bättre så skulle vi avvakta till måndag. Har läst massvis på Internet som korsförlamning nu så jag vet var det är för något så imorgon ska jag till Lantmännen och köpa Vitamin E och selen, eftersom det ska hjälpa musklerna att läka. Har grinat flera gånger idag. Varför händer detta just henne?

MistyMisty

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback