Skrik, skratt och gråt. Aj!

För några dagar sedan eller ja, för exakt två dagar sedan när jag och min syster skulle ta in våra hästar från hagen skedde en lite olycka. Jag gick in i hagen för att hämta min häst Turbo. Vi gick nära staketet för att komma till grinden. Där vid staketet trampar han på min vänsterfot och hänger sig med hela sin tyngd. Hade det varit på tårna hade jag för länge sedan varit härdad, men nu trampade han högst uppe på foten och snett. Tänkt dig att du står på "utsidan" av foten och får "stöd" av jord under foten så att du inte kan få den rak, och någon på 350kg trampar på den. Jag vet inte om jag någon sin har skrikit och gråtit så mycket i hela mitt liv, ändå har jag brutit armen en gång... Det kändes som han stod på foten i evigheter men när jag började skrika hoppade han där ifrån. Min syster fick ta in båda hästarna och efter det trodde hon att jag hunnit komma in. Problemet var att jag inte kommit mer än 2 meter. Jag hägnde på staketet för att komma framåt. Kunde inte stödja alls på vänster foten och hoppade jag på höger foten så gjorde det ändå ont i vänster. Jag fick klänga och hon "bar" mig i höfterna ända in till dörren. När jag kom in fick jag ett skrattanfall. Jag grät för det gjorde så ont men jag skrattade för jag att jag inte kunde gå. Så nu sitter jag här och har sjukskrivit mig från jobbet imorgon eftersom jag fortfarande inte kan gå ordentligt och inte heller köra bil.  En automat hade inte suttit fel! Hoppas att jag blir bättre eftersom jag ska jobba helg... + att det är väldigt jobbigt att gå sakta och att halta.



Här är han min underbara häst!
Turbo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback