Grillkväll med favorittjejerna

De är underbara!

Igår så hade vi grillkväll hemma hos mig. Dagen började med att jag åkte hem till Matilda. Vi planerade lite grann vad vi skulle köpa. Åkte till Maxi (vart annars när man är med Matilda) och handlade. Yrde lite fram och tillbaka eftersom vi glömde saker hela tiden. När vi kom hem så kokade vi nudlar och solade lite. Sedan började vi göra marängsmeten. Jag hade hittat ett recept i en tidning som jag tyckte att vi skulle göra. Då skulle  man göra marängkransar så det gjorde vi. Vi åt iof upp typ halva smeten. Gott! Sedan så när de var klara så slängde vi in bakpotatisarna i ugnen. Kvällens mat blev nämligen:

Varmärätt:
Bakpotatis
Fläskcaré
Krabbfish
Kräftstjärtar
Ishavssallad
Två olika sallader
Gula tomater

Efterrätt:
Marängkransar med glass och skivade jordgubbar på. Mums!
image346

Kvällen var super mysig. Vi hade funderingar på att hoppa i plurret efter maten men eftersom det regnat så många dagar så var det inte så varmt. Tyvärr. Så vi skippade det. När vi hade ätit upp efterrätten säger Matilda: "Det är inte ofta jag känner mig nöjd efter en efterrätt, men nu gör jag det". Efter kanske en halv timme säger hon: "Kan du inte hämta glassen?". Hahah. Då hämtade jag de fyra marängkransarna som var kvar + glassen så det blev som en efterrätt till. Mumma! Sött men gott! Tjejerna åkte hem vid 2 tiden. Stackars Agni, hon skulle upp o jobba klockan 10 idag hon.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback