Patriks student


Nu skrev jag detta i lördags. Orkar inte ändra dag så det är förra veckan jag snackar om.
Bilder kommer när jag har tid.


Igår, fredag körde jag 3 vänder fram och tillbaka till Kristinehamn.

I torsdags så tog Andrea, Lino och Nils studenten. Dagen började med att jag och Mammi åkt till Blomsterlandet för att köpa blommor. Där träffade jag Sebbe som var i samma ärende. Sedan åkte vi hem för att göra oss iordning och slå in paket. Äntligen får jag berätta om presenterna! Sedan när vi var klara åkte vi in till skolan och började leta efter Andrea's föräldrar. Tillslut så hittade vi både dem och Jon (Linos bror). Tillslut så kom Dea utsprignas och hon fick blommor och gossedjur. Jag sprang vidare till Lino som också hade kommit ut och sedan till Nils. Alla var så fina i deras student kläder. Tog en del kort?

 

Patriks student dag började med att vi gick upp väldigt tidigt för att duscha och äta ordentlig frukost. Men Putte orkade bara äta halva mackan. Sedan började han sätta på sig sin kostym. Å han är så vacker i skjorta och kostym. Han matchade allt. Bandet på mössan var lila (estet) och slipsen var i samma lila. Som ett plus var det lila detaljer på insidan av kavajen. Så snyggt! Sedan kom Majgren till Patrik och vi for iväg. Han hade bara kunnat äta en banan för han var så nervös. Sedan åkte vi hem till Björn. Han hade inte heller ätit särskilt mycket, säkert nervös han också. Vi plockade upp ännu en kille vid namn Andreas och körde iväg till Skärgården i Kristinehamn där de skulle ha sin champagnefrukost. Sedan var det bara att åka hem för mig. Vid 14,00 började de springa ut så innan det körde jag hem till Dea för att lämna min locktång (hon skulle ha den till balen) sedan åkte jag till blomsterlandet och köpte massa blommor till Patrik och några rosor till Björn och Majgren. Sedan hämtade jag Jonas och sedan far det iväg till Kristinehamn igen. Putte hittade oss inte när han sprang ut så han fick ringa mig (gulligt). Sedan när Putte och klassen åkte lastbil (traktor med släp) gick jag och Jonas in i skolan. Där fanns det en cirkel på golvet i kafeterian. Om man stod i den cirkel och pratade så ekade det precis rakt in i ens egna öron. Men bara den i cirkeln hörde det. Häftigt men läskigt. Sedan kollade vi på döda djur och sedan frågade vi en lärare vart musiksalen var. Han berättade och sedan frågade han: ?Ska ni börja här nästa år eller?? Och jag svara: ?Nehe du, vi tog studenten för länge sedan. Ett år sedan i alla fall.? (Jonas 2 år sedan). Men vad elakt, så kan man inte säga? Sedan när vi kom ner till musiksalen så stod det två män där och dom frågade oss: ?Ska ni hjälpa till att bära eller?? O vi bara: ?Ne!?? Men hallå, där stod jag i klänning och fina skor. Vad tror han? Knäpp men det var lite kul iaf. Sedan satte vi oss på en gräsplätt och väntade på lastbilarna. När Patriks lastbil kommer nära oss skriker eller ska man säga sjunger några: ?Puttes flickvän tjalalalala.? Haha. Sedan satte vi fast massa serpentiner på bilen och for hemåt. Där väntade mat och presenter till Putte. Av mig och familjen fick han ?presentkort? på 500 *2 (500 av mig och 500 av familjen) som ska användas till hjälp till en digitalkamera. Av hans familj fick han en kryssning till Tallinn med mig. Romantiskt! Och av sin syster fick han en gitarr som man använder till tv-spel. Och sen lite fler saker. Efter tårtan körde jag honom till K-h igen. Och sedan åkte jag hem. Tre gånger fram och tillbaka till Kristinehamn på en och samma dag och jag körde alla gånger utom en.

 

Glömde föresten förut skriva vad jag gav till Andrea. Hon fick av mig ett förkläde, kavel, muffinsformar och en bakbok som jag gjort själv. Vi bakade mycket när vi var så så varför inte fortsätta?

 

Igår, lördag var det bal. Jag, Anki (Puttes mamma) och Maria (Puttes syster) åkte till K-h för att kolla på dem. Vi körde Patrik till hans date Johanna och sedan åkte vi till Stat där balen skulle hållas. Väldigt jippo i K-h under balen? Alla måste åka bil och då menar jag fina bilar. Är man bil intresserad så skulle man åka dit bara för det. Sedan kliver de ur bilen och går på en röd matta och stannar så att folk kan ta kort på dem. Sedan var det tydligen 20manna bluesband som hade spelat hela kvällen. Häftigt. Idag åkte jag min sista vända till K-h för att hämta min kära.

 

Imorgon åker vi till Stockholm för att sedan åka till Tallinn. Mer om det när vi kommer hem.

 

Jag älskar Patrik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback