Tallinn

Kanske skulle berätta lite om Tallinn. Har tagit bilder men inte lagt in dom på datorn ännu.

Jag o Putte åkte till Stockholm redan vid 10 på morgonen. Stannade i Örebro för att växla pengar för det glömde vi göra i K-D. Stannade i Arboga för att käka lite o sedan hittade vi till hamnen i Stockholm med hjälp skyltarna. Min Mormor var väldigt imponerad över det. Hon och Ulf kom och mötte oss så åkte vi en sväng på Lidingö. Sedan åkte vi tillbaka till hamnen och checkade in och klev på färjan. Färjor känns lyxiga. Det är så mycket speglar och gul. Vackert enligt mig! Efter att vi ställt in resväskan och gjort oss hemmastadda i hytten så spatserade vi runt i båten. Kikade in tax-free, barer m.m. Natten blev inte överdrivet lång men vi somnade väl vid 12-01 någonstans kanske.

Vaknade av väckarklockan och sedan av "radion" som sa att vi var framme om en timme. Gick upp och köpte frulle och sedan gick vi till en bar där vi som skulle på sightseeing skulle samlas. Åkte buss ca 1h med guide. Jättekul o bra för då får man ju se lite mer än bara gator. Sedan gick vi en sväng med guiden och sedan gick vi själva. Shoppade lite och traskade om kring. Åt pizza på en lyx restaurang. Har aldrig förut ätit så god pizza. Sedan fick vi hitta tillbaka till båten själva. Eftersom vi inte hade gått ner till stan från båten så blev det lite knöligare men ganska lätt ändå. Vi var super trötta så efter att ha suttit på däck 1h gick vi och lade oss. Gick upp vid 10 på kvällen igen för att kunna sova på kvällen. Käkade lite och gick sedan och lade oss igen. Båda två sov som stockar på båten.

Nästa morgon vaknade vi upp ännu en gång av en röst som sa att vi snart var framme. Plockade ihop och köpte frukost. Var tillbaka till Stockholm 10,00 på morgonen. Vi hade tänkt gå på stan men vi sket i det och åkte hem. Åkte igenom och stannade i Köping och fick se den fina skylten. Stannade sedan i K-h för att käka en mosbricka. Och sedan var vi hemma igen.

Lyckad kryssning i det stora hela!