Älskar att fotografera

I går så bakade jag och min mamma. Det fick bli kakor som vi aldrig bakat förut. Dom både ser och är super goda. På kakorna är det jordgubbssylt och glasyr. Mamma bakade en ny sort idag också som har rosa socker på kanten. Väldigt gulligt.




Igår när jag tittade ut genom vardagsrums fönster så satt det en vacker hare på gräsmattan. Var tvungen att ta fram kameran. Även om den ser lugn och fridfull ut så vet man att den är på sin vakt.





Idag ropade mamma: Det är älgar vid hagen, igen. Där stod 2 älgar, en ko och hennes fjolårskalv. Jag sprang och hämtade kameran och gick ned i hagen. Konstigt och dumt nog så var de inte rädda för mig. Visst jag fick bra bilder men ändå så vill man ju inte möta en älg i skogen som inte springer i väg när den ser en. Sommaren 2005 fotograferade jag en vackre vit älg som sprang på en äng nära oss. Ingen bild är omgjord.


Ikväll ska jag och några kompisar till Plaza. Dit kommer ståuppkomikern Thomas Järvheden. Ska bli kul att de om han är bra eller ej. Antar att han är det men vem vet. Mer om det efter att jag vart där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback