Plaza, Thomas Järvheden

Igår skulle jag, Agni, Matilda och Patricia till Plaza. Ståuppkomikern Thomas Järvheden skulle vara där som jag skrev igår. Så här blev kvällen:

Det började med att jag åkte hemifrån runt tjugo i åtta och var hemma hos Agni i kanske en kvart. Sen åkte vi till Patricia. Seg som hon alltid är så fick vi stå och vänta. Vi stannar vid en vändplats där en stadsbuss står och väntar. Bussen närmar sig bilen och busschauffören öppnar fönstret. Både jag och Agni som sitter i bilen tänker ?Å nej inte nej sur busschaffis?. (Dom brukar inte vara så trevliga i Karlstad). Jag rullar ned fönstret och han säger: "Shit vilken snygg bil... Är det din...? Får du ha den hela kvällen...?" Det var min pappas bil som jag hade fått låna. En helt ny bil, Skoda Oktavia Scout, som de hade haft visning på förra helgen. Äntligen en trevlig busschaufför! När han skulle åka så vinkade han hej då och vi tillbaka. Tillslut så kom Patricia och bredvid henne var hennes pojkvän. Agni hade sagt tidigare på kvällen att Patricias pojkvän inte skulle med. Så när Patricia satt sig i bilen startar jag den och börjar sakta åka. Och då börjar tjejerna tjoa. Då skulle tydligen hennes pojkvän åka med ner till Rud, så då hade han kommit in i bilden med ena benet. Så när jag började åka så fick han hoppa in i farten. Bra första intryck jag gjorde... Sen åkte vi och hämtade Matilda. När vi kom ner till stan så tänkte vi att vi parkerar vid tågstationen eftersom det är närmast till Plaza därifrån. Jag frågar om det är någon som har mynt med sig. En efter en säger dom: Nej, nej, nej. Som tur hade jag tagit med mig 40 kr. Agni går bort till parkeringsautomaten för att stoppa i pengarna. Men hon vänder sig om och ropar: "Det är fel på automaten". Då ropar vi tillbaka och pekar på en annan automat. Då ropar hon igen: "Det är fel på den här med". Hon går ned en våning för att kolla de automaterna och sen hör vi: "Den här med". Vi börjar gå till en automat för att se vad det var för nummer man skulle ringa. För ingen av oss hade lust att betala en p-bot. När vi kommer fram till automaten så tycker vi att den ser helt normal ut. Vi sa nästan i kör: "Det är väl inget fel på den här". Vi ropar på Agni så hon kommer upp igen. Vad hon hade läst på alla automater var: "fel på automaten ring (telefonnummer)". Men vad det egentligen stod var: "VID fel på automaten ring (telefonnummer)". Vi hade planerat att vara på Plaza vid halv nio för att få bra platser men vi kommer dit precis vid nio. Men det gjorde inget för vi hade ju haft kul innan! Väl inne på Plaza så var Thomas Järvheden jättebra! Han var så rolig så jag satt och skrattade hela tiden och fick i slutet kramp i kinderna. Det var verkligen värt pengarna! Jag vill tipsa alla att gå på ståupp om ni får chansen! När han hade gjort sitt och gått av scenen satt vi och pratade ganska länge. Jag ville äta mat eller fika innan vi åkte hem. Vi gick mot garderoben och hämtade jackorna och gick ut. Vi vill inte till Mc Donalds och inte BK. Vi gick mot ett ställe som är café på dagen för att se om det är öppet. Men det var bara pub där på kvällen så vi vände och gick tillbaka till Valfrids. En krog och pub men det stod att det var café också. Vi visar legitimation och Agni börjar gå in. Han säger: "Dom vill att det ska var 23 här". Agni vänder och går ut igen. Då säger jag att vi är nytra och bara ska ta en fika. Men då sa han att det var så mycket folk så sittplats var helt kört. Jätte trevlig vakt! Vi frågar honom om han har några tips på fik nu på kvällen. Det enda han viste var Biljard 9an. Vi börjar gå dit men på vägen ser vi att det står ungdomar vid et bord och bjuder på kakor och kaffe. Jag sa att om jag får fika där så nöjer jag mig så kan vi åka hem sen. Vi stannar vid bordet och börjar prata med killarna. Dom stor där frivilligt för kyrkan. Jag vet inte alls vad jag tror på men tycker att alla ska få tro på vad man vill, men jag har ändå svårt att förstå vissa saker. Men killarna var i alla fall trevliga och jag fick mina kakor och Patricia sitt kaffe. Vi frågade om de hade några förslag på fik. Dom tipsade om Café T. Men tyvärr så hade de bara öppet till tolv och klockan var tre minuter i. Så då gick vi till Biljard 9an som vakten tipsade oss om. Vi går in där kan fortfarande inte bestämma om vi ska åka hem eller ta en biljard. Matilda var trött och ville hem och vi andra kunder inte bestämma oss. Men när vi står där och pratar så vänder jag mig och där står min pojkvän Patrik och hans kompis Sebbe och dricker öl. Men tillslut så bestämmer vi oss för att åka hem. Jag kör hem tjejerna och sedan åker jag hem själv. Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Och jag skrattar när jag berättar om kvällen också. Hel kul hade vi i alla fall! Att alla var nyktra hela kvällen gjorde sin del också. Tack för en underbar kväll!

Thomas Järvheden

Ikväll ska vi till Nöjes och parta. Men innan det ska jag och betala en del av resan och sen ska jag på kalas hos Patriks kusiner. Blir nog en super bra dag idag också. Hoppas det i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback