Stockholm

I torsdags så fick jag för mig att jag skulle åka till Stockholm under helgen. Så i fredags vid halv fem tiden så satt jag på tåget på väg till min mormor, hennes man och min syster. Mina mål under resan var att fixa håret, shoppa skor, vårjacka och träningsbyxor. På fredagen när jag kom fram så var jag ganska trött så då slappade vi mest i soffan o käkade lite godis. I lördags så gick jag till en frisör ett kvarter bort och klippt mig. Eftersom hon tyckte att håret var väldigt slitet så klippte hon väldigt mycket. Hon fick inte klippa så mycket som hon ville på längden men hon klippte upp det en del. Sedan gick jag och min syster till en annan frisör och köpte färg. Två olika färger som vi skulle blanda ihop så att det skulle bli rätt färg. Sen tog vi tunnelbanan ner till stan och shoppade. Fick tag på en grå tröja med knappar från Gina Tricot och en vårjacka från Salt. Min syster köpte ett par super snygga pump. Sedan åkte vi hem och började sätta i löshår, ja visst, jag bestämde mig för att sätta i håret på riktigt. Jag har både slingor och trens i håret. Lockarna passar ganska bra till mina men löshåret är mörkare än mitt eget. Frisören som vi pratade med tyckte att vi skulle sätta i håret först och fäga sen så att det skulle bli en jämn färg. Så idag efter frukost så satte vi igång och färga det. Men mitt eget hår verkade inte ta till sig färgen så bra så det är fortfarande olika färger. Så nu ska jag färga mitt eget hår mörkare och sedan dra ner i längderna när det är ca 5 min kvar. Så får vi hoppas på att det blir bättre och jämnare. Trivs bra i lite längre hår allfall : ) Ikväll ska jag åka hem. 18.55 går tåget. Så jag är hemma i Karlstad ca 22.00 och sen ska jag åka hem. Stackars mig som ska upp och jobba 6.15 imorgon. Måste väl gå upp tidigare nu än vanligt på grund av löshåret... Men men vill man känna sig fin får man väl lida pin som det heter.  

Här är jag i lite längre hår iallafall.

Kommentarer
Postat av: ELLE

Tjenna:D ja jag tänkte bidra lite i denna värld, hehe!

2007-03-18 @ 18:51:40
Postat av: mattis

håret blev jättegulligt gumman :) jag vill okcså :D hihi. jag kommer hem frfån gbg på fredag så vi får träffas nån dag efter de så vi får ses då :) puss

2007-03-18 @ 21:10:06
Postat av: Malin

FINT DET BLEV :) saknar dig!

Postat av: Lulu

nemen! är du brunhårig nu!
pusspuss Louice

2007-03-19 @ 18:05:45
URL: http://lulu.blogg.se
Postat av: Therese

Vad duktig jag är....;) Hoppas färgen på håret blir bättre efter att du färgar det idag. Puss

2007-03-20 @ 16:22:13
URL: http://theresekarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback