Det är inte lätt att så

Idag vaknade jag runt halv sju, sju. Och jag vägrade att gå upp då så jag somnade om och sov till halv tio. Så skönt. Vid halv elva åkte jag, Mamma och Pappa till Edsvalla ?Essvalla? som jag säger, till Ö&B. Tog inte ens med mig pengar eller kort eftersom jag ändå inte skulle köpa något idag. Men fick Pappa till att köpa frö så att vi kunde plantera lite blommor på gräsmattan. Så när vi kom hem så lagade jag och Patrik mat. Köttfärssås (sådan som jag och Matilda lagade för någon vecka sedan) och spagetti. Sedan började Pappa och Patrik gräva och jag la ut jord och sedan planterade jag dom små, små fröna. Pappa gick och gjorde något annat och Patrik åkte hem, så jag blev lämnad ensam och jag trodde jag skulle fixa det själv. Lade ut jord, lade ut fröna... och glömde att vattna. Så vi får väl se om det kommer några blommor där. Fick ju vattna efteråt och sätta i lite fler frön. Sen började gräva med en spade runt två rör. Det var jätte hård jord så jag tänkte att det kanske kunde gå lättare med en liten spade. Började gräva och brände mig på brännässlor. Gav upp och hämtade Pappa. Så tillslut blev det i all fall tre stycken nya ?rabatter?. Vilt utspridda på gräsmattan. Hittade föresten massa bråte från förr när vi grävde. Massa långa spik, tjocka skruv och några saker som såg ut som långa metallstänger med krokar på. Skumt, men det har du vart en ?såg? där vi bor.


Patrik och Pappa rabatten

Patrik och Pappa, Rabatt runt en sten och stubbe

Har klarat mitt mål! Har inte köpt något på en vecka nu! Bra Emelie, BRA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback