Garderob, Kroki och Regnbåge

Nu var det länge sedan som jag skrev här. Har mina andledningar. När jag i tisdags skulle sätta mig vid datorn för att skriva ett inlägg började det mullra och då vågade jag inte sätta på datorn. Sen onsdag, torsdag har jag haft annat för mig. Men jag börjar berätta om tisdagen:

 

I tisdags så var jag ledig. Jag och Mamma skulle börja med garderoben. Men när vi skulle börja sätta upp väven så märkte vi att det limmet som vi hade var gammalt så det var bara att slänga sig i bilen och åka in till stan för att köpa nytt. Vi åkte till en färgbutik och köpte lim, mer väv, roller, penslar och golv. När vi åkte hem så spöregnade det. Vi åkte på motorvägen och svängde av mot 63an. När vi åker i 90 km/h och har vindrutetorkarna på så flyger vänster vindrutetorkare av. Det spöregnar och jag ser inget ut. Fick luta mig åt höger och titta så gott jag kunde så mamma fick vara den som kollade på vägen framåt. Mötte en polis och blev lite orolig men de stannade inte. Men vi tog oss hem oskadda i alla fall, som tur var! När vi kom hem så började vi tapetsera. Vi fick upp nästan all väv. Var lampa och sådant på en vägg så vi väntade med den. Sedan målade jag alla hörn, golvkanter, takkanter, runt dörrar och element. Och sedan var det bara att rolla på resten av väggarna. Men det tog mer än dubbelt så lång tid som jag hade räknat med så jag missade självklart Ugly Betty och Desperate Housewives. Blev så sent så jag hann inte duscha så när jag vaknade på morgonen hade jag självklart rosa färg i håret. Jättefint. Men så fick jag gå till jobbet. Men under tisdagen till idag så har vi tapetserat och målat alla väggar, lagt golv och målat lister som ska sättas in imorgon eller söndag. Golvet och den rosa färgen blev jätte bra ihop!

 

I onsdags började jag dagen med att jobba fram till 11,45. Sedan skulle jag åka till Patrik och duscha. Men eftersom jag inte har någon nyckel fick jag åka upp till Pressbyrån där hans föräldrar jobbar för att få nyckeln. Blev fast där ett tag då jag beställde jobbkläder (t-shirt, arbetsbyxor och skärp) och bestämde några tider som jag ska provjobba på. Känns att det kommer närmre och närmre! Ska även göra några kurser på Internet innan jag börjar jobba. Efter duschen åkte jag hem till Andrea. Var väldigt länge sedan som vi lekte. Under 2007 har vi bara setts på stan och på fester. Var jätte mysigt att träffa henne. Hon har tre otroligt fina hundar. Saluki eller hur de stavas. Qualoa, Grappa och Trasan. Åå dom är så fina. Sedan tog vi Toyotan och åkte hem till mig. Bytte julklappar. Julklappar i maj är aldrig fel. Men det blev så eftersom vi setts så lite. Fick två luktljus, en t-shirt med ?färgkluttar? på och sedan fick jag ett paket som liknade en bok. Och jag tänkte: oj, ska hon försöka få mig att läsa (Andrea läser ganska mycket och tycker det är kul, men jag ser inte det roliga med att sitta och läsa). När jag öppnade paketet var det beige bok som hette ?Lyckliga barn?. Hm, tänkte jag, vad är det här. Började bläddra i boken och när jag kommit in mot mitten hade hon skurit ut sidor och lagt ett paket i boken, där i fanns det en liten nessesär/plånbok. Hon är så söt! Sen när klockan blev runt sex så körde jag hem henne eftersom jag skulle dansa. Dansade i måndags också. Orkar inte bry mig om att jag har ont i halsen varje morgon nu. Så jag tänker dansa varje måndag och onsdag nu ändå! Var så otroligt kul att var tillbaka. Man märker väldigt väl att man inte tränat på några veckor. Men koreografierna var väldigt rolig och vi hade kommit väldigt långt i båda danserna.

 

I går började jag dagen med att jobba. Sedan åkte jag hem, lagade mat och sov middag en timme. Gick ut i stallet och mockade. Hoppade i duschen och sedan åkte jag iväg till kvällskursen. Den har varit ganska tråkigt men igår var det super kul. Vi gjorde en grej som jag aldrig gjort förut. Vi hade kroki. En naken man var modell och vi skulle skissa/teckna av honom. Kändes lite genant i början men sedan såg man bara former, kurvor och uttryck. Ska ha en manlig och en kvinnlig modell nästa gång det är kvällskurs. Kommer nog vara ännu svårare att teckna av en kvinna. Men det var otroligt kul att testa på i alla fall!

 

Tänkte bara berätta att jag nästan bestämt mig för att behålla Toyotan och sälja min älskade Nissan. Den är skön att köra + att den känns säkrare.

 

Samma dag som det mullrade så var det en så otroligt vacker regnbåge över vårt garage. Såg ut som om den gick ned i skogen bakom och den var så himla stark. Han aldrig sett när färgerna varit så klara förut. Såg verkligen färgerna tydligt från rött till orange till gult till grönt till blått till lila. Häftigt! Över den klara regnbågen gick det även en svag regnbåge som var spegelvänd. Vackert!

regnb?ge


Måste bara nämna att jag kommer ha värsta kulturdagen imorgon. 10,00 Spelning (Patriks klass) i Kristinehamn, 15,00 Dansuppvisning på Scala (Sanna, kusinen som dansar) och sedan klockan 19,00 Teater på Rud (Sebbes lillebror). Ska bli kul alltihoppa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback