Kultur och min garderob

I går var det en kulturdag för mig. Klockan 8,20 åkte vi ifrån Patrik och hämtade upp Sebastian och åkte iväg till Kristinehamn. Vi var framme vid 9,00 och spelningen började 10,00 så jag och Sebastian fick dra runt på stan en timme. De enda butikerna som hade öppet var kiosker och Hemköp. Men vi strosade runt och satte oss på en bänk och tjötade. Spelningen var helt ok, men inte mer. Tycket att det var dåligt agansemang och låtarna var så där. Men Patrik var jätte duktig. Han spelade piano, bas och gitarr. Musikalisk han!  Under sista låten traskar Jonas in och sätter sig bredvid oss. Vi blev väldigt förvånade eftersom vi trodde han var i Australien eller Thailand. Men han hade tydligen kommit hem i fredags. Typiskt honom att komma så sent. Sedan tog vi bilen och åkte hem. Jag åkte hem till mig och målade klart listerna till garderoben. Sedan åkte jag och Mamma in till stan och tog en fika med min moster Marie och min Mormor Berit. Efter det gick vi till Scalateatern för att se på dansuppvisning. Min kusin Sanna var med. Hon var så himla duktig! Hon dansar Street nybörjare, men hennes grupp var dubbelt så bra som Street fortsättning. Hon hade jordens utstrålning, inlevelse och dansade super bra. Imponerad!

 Spelningen:


Dansen:
 

Efter dansen åkte vi hem och käkade lite sedan satte jag mig i bilen igen för att åka in till Arenan för att se på teater/musikal som Rudsskolans 9or hade satt ihop. Den var också jätte bra! Den hette UNG Talang 2007 och handlade om ?Idol? och ?trafiking?. Alla var jätte bra på att spela teater och de som sjöng var hur bra som helst.

Teatern:

 


Efter att ha kört hem grabbarna så åkte jag till Camilla. Jag, Matilda och Camilla åt godis och kollade på Eurovisions Song Contest. Så dåligt! Har nog aldrig varit så dåliga låtar och uppträdanden förut. Väldigt besviken. Även på The Ark. Ola Salos röst var inte alls lika bra som i Melodifestivalen. Vilken flopp!

 

Målet är klarat! Garderoben är klar! En list på 70cm fattas bara, annars är allt klart! Jag har flyttat in trädbackarna och kläderna. Måste köpa fler galgar imorgon så jag kan hänga upp alla kläder. Men jag är så nöjd! Färgen och allt blev så bra. Allt från den nya lampan till upphängningen är bra. Blev precis så som jag ville ha det! Ska slänga lite skor som inte är tillräckligt fina för att stå i min garderob lägre. Har köpt så pass många nya skor så jag klarar mig ändå. Imorgon ska jag nog det till stan och köpa lite mer kläder. Det är underbart med kläder, skor och väskor!


Före:


Efter:


Kommentarer
Postat av: Malin Asklund

va fint de blev gumman! så kul :D

Postat av: Anna

Vad fint det blev :) Vill också ha en sån ju :D

2007-05-13 @ 20:42:43
URL: http://annamyren.blogg.se
Postat av: sanna

FINT :)

2007-05-14 @ 17:01:54
URL: http://sn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback