Malin och jag

Idag när jag vaknade kände jag: Idag kommer jag inte att göra någonting. Men lite grann har jag i alla fall gjort.

 

Började med frukost som vanligt men denna gång kokade jag ägg. Duktig. Sen gick jag ned till Malin då vi satt i solen lite. Väntade på att veterinären skulle komma så vi gick upp till mig. Satte oss i solstolarna på dynor men det var så kallt så vi fick hämta filtar och bädda ner oss. Men tillslut blev det så kallt så vi gick in. Gick och la oss i sängen och killade varandra på ryggen. Så skönt! Malin var så trött så hon somnade men jag kunde inte hålla mig för skratt ner jag såg ansiktet började slappna av så då vaknade hon igen.

 

Malin gick hem för att äta och jag lagade mat åt mig och Pappa. Sen när jag låg på soffan ropade Pappa: ?Är du vaken? Du kanske kan kolla på ?den lilla vita??? Den lilla vita är Mauds (grannen) lilla Shetlandsponny Figge. Han hade gått ur hagen och stod och käkade gräs utanför huset. Pappa gick ned och jag sedan efteråt. Pappa tog tag i manen på Figge och började knyta upp trådarna till hagen. När han knyter upp den översta så springer Pluto, islandshästen ut och då släpper han Figge och båda var lösa. Jag kommer ner och får tag på Figge. Pluto sprang ifrån mig men tillslut fick jag tag på honom. Sen kom Malin ner med hennes hundar så vi tog en promenad med dem. Vi var borta kanske 20 min eller en halvtimme och när vi kom tillbaka stod Figge ute igen. Då fick dom komma in i stallet för natten.

 

Nu har Ugly Betty börjat så nu ska jag se på tv. Och sen är det Desperate Housewives.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback