Näradöden upplevelse

Vad dålig jag har blivit på att blogga. Tar väldigt lång tid innan ett nytt inlägg kommer. Ska försöka bättra mig.

 

I tisdags så gick jag upp klockan 4. Inte så kul men var tvungen eftersom jag började jobba klockan 5. Efter jobbet åkte jag till Matilda. Åkte ganska snabbt hem till mig så hon kunde få se min nya garderob. Tror hon blev lite avis. : ) Satte oss ute vid poolen och solade. Tog dock med oss filtar ut eftersom det blåste en del. Så emellanåt åkte filtarna på. Efter att ha suttit i solen en timme så skulle vi hämta min mamma vid bussen. Jag tänkte att Matilda lika gärna kunde få köra så hon kunde få testa min nya bil. Gick jätte bra, hon är duktig på att köra. Men när vi kom till en 3vägs korsning så mötte vi en buss. En sådan stor som en ?lantbuss?. Han kom i full fart genom kurvan på fel sida. Han genade som alla andra. Inte så smart när man kör en stor buss. Vilket gjorde att vi nästan tvingades ned i diket. Han kom så nära så jag förstår inte hur sidospegels på vänstersidan kan sitta kvar. Jag tror både jag och Matilda blev lite chockade efteråt. Näradöden upplevelse! Eller näradöden skräck! Dumt av oss att inte ringa företaget som körde bussen och berätta, men man blir lite feg och tror att man överdriver fast man egentligen vet att man inte gör det. Vid halv 4 körde vi hem Matilda eftersom hon skulle börja jobba och jag och Mamma kom på att vi kunde sticka till IKEA. Så vid tiden var vi på väg från Karlstad till Örebro för att köpa min sista trädback till garderoben. Jag körde fram och tillbaka. Var ganska trött eftersom jag gick upp 4 och inte sovit någon middag. Men det gick bra eftersom vi köpte glass på hemvägen. Köpte en trådback på 6 backar så nu har jag totalt 20 backar som jag har fyllt med kläder och väskor i garderoben. Innan hade jag 10. Förstår inte hur jag fick plats förut, tanke på att jag har en stång mer än förut också. Köpte också en förvarings grej som man hänger på stången där jag nu förvarar platt- och locktång och hårblås. Sen köpte vi bara det vanliga: servetter, servetthållare, diskborstar, toaborstar och glödlampor. Jag missade självklart Ugly Betty igen så det får jag ännu en gång se på fredag. Såg i alla fall mestadels av Desperate housewives. Tänk vad man hinner på en och sammabuss o bil dag.

  

Grön: Skog

Blå: Buss

Mörkgrå: Jag och Matilda
 

I går efter jobbet åkte jag hem till Patrik. Han var hemma och såg på tv och jag vägrade att se på tv när det var fint ute så jag grabbade en handduk och gick och lade mig på gräsmattan och solade. Men eftersom jag inte hade någon solstol så kom det myror krypandes på mig, så jag klarade bara att ligga där 20 min. Sedan vid 14,00 var jag till Vårdcentralen och vaccinerade mig igen. Denna gång kostade det 150 spänn för att bara spruta i sprutan i armen. Dyrt!!! Hade ju redan betalat själva sprutan fr 400-500:- Sedan åkte jag hem och sov lite. Var så trött efter gårdagen. Sedan var det jazzdans! Är klara med koreografin nu. Är så kul. Vill dansa hela tiden. Ska nog öva lite snart!

 

Fick lön igår också. Skönt men lite mer pengar. Det är aldrig fel. Har aldrig fått så mycket som denna månad. Jobbade 5h varje dag förra månaden. Var ledig kanske 5 dagar totalt.

 

Idag har jag äntligen fått in precis allt i garderoben. Har slängt kläder och ska skänka kläder och skor. Blev allt några påsar. Känns bra att bli av med saker man inte använt på ett år eller mer. Fast ändå tänker man: tänk om jag ångrar mig. Men nu har jag skitit i det. Jag får väl köpa nytt om jag ångrar mig. : )

 

I morgon ska jag börja provjobba på Pressbyrån. Ska jobba där ca 5 veckor i sommar. Så nu ska jag börja lära mig kassan och allt annat. Mycket att lära. Allt från kassa till tidningar till korv till bakning till triss till busskort till cigaretter. Men jag hoppas på att det ska gå bra.

 

Nu ska jag hoppa i duschen så jag kan åka in till min Patrik.


Love Love Love
Patrik och jag svartvit
Jag och Patrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback