Promenad

Nu har jag precis kommit in. Har varit på promenad i regnet. Patrik skulle springa men jag hade inga bra kläder eller skor med mig så jag fick gå. Bra bortförklaring! Satte på mig Patriks systers gympadojjer och en extra tröja. Hade ny musik på mp3:n. Och sedan gick vi ut. Vi gick samma varv, åt samma håll. Jag skulle gå två varv och han springa tre. Eftersom jag hade så bra musik så kunde jag inte låta bli att dansa. Hoppade runt och gjorde ltie koreografi som vi har i både jazzen och moderna. På mitt andra varv så märkte jag att jag tappat mobilen. Vara bara att vända och börja kolla efter den. Blev inte så orolig, måste ändå köpa ny snart! Patrik som skulle vända och springa och möta mig fick alltså springa ett helt extra varv eftersom det blev att vi gick/sprang åt samma håll igen. Hittade mobilen i början av banan. När jag gått klart såg jag en igelkott. En som jag trodde var död.. överkörd. Men jag tyckte att han andades och han såg konstig ut så jag blev lite lessen. Men blev glad igen när Patrik kom springnasi den branta backen, helt slut. Duktig han! Han har aldrig sprungit 4 varv förut.

Nu hoppas jag på att vi ska ta bilen och köpa glass.

Rabarberpaj väntar när jag kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback