Sola och utan pengar!

Nu i flera dagar har jag och Malin luggit vid poolen och glassat. Första dagen med filtar för att det var så kallt och igår och i förrgår lite mer än en timme och idag satt vi ute nästan två och en halv timme. Så nu är jag äntligen lite brun.. men bara på framsidan. Om det är fint imorgon så måste jag lägga mig på altanen och sola baksidan i flera timmar för att få samma bränna bak som fram. Skönt att inte behöva känna sig som ett vitt papper lägre. Tror nog jag aldrig varit så här blek förut. Har andra år solat solarium för att underhålla färgen men nu i år har jag inte gjort det någon gång. Känns både bra och dåligt. Bra för att det är farligt men dåligt för att jag känner mig finare brun!

Figge, shettisen som jag skrev om i förra inlägget har smitit varje dag. Han har stått i en helt annan hage eller så har han stått på gräsmattan eller åkern. Vad gör man med en ponny som tränger sin under tråden vare sig han får plats eller inte?!

Har kännt mig dålig i halsen i nu 3 veckor så jag har inte kunnat dansa. Tänkte dansa i onsdags, för det är så tråkigt att missa den, men när jag kom in till stan så kände jag att jag inte orkade. Kände mig hängig och febrig så det blev ingen dans då heller. Men igår så hoppade jag och Malin studsmatta. Så kul men jag tog det lite försiktigt eftersom jag fortfarande inte var helt bra. Har gått några promenader med hundarna under veckan också. Och poff idag när jag vaknade så hade jag inte ont i halsen. Känns som att jag blev bättre pga att jag ansträngde mig igår. Har i och för sig fortfarande lite ont i huvudet, med det är nog pga solen.

Bestämde mig i måndags för att inte lägga ut en enda krona denna vecka. Förra månaden så brännde jag alldeles för mycket pengar. Har aldrig lagt ut så mycket pengar på en enda månad förut. Det kändes inte alls kul när jag räknade ut hur mycket det blev. Köpte eller betalade någonting varje dag under april. Måste erkänna att det har varit jobbit att inte få använda bankomatkortet eller några sedlar eller mynt. Har inte ens betala någon parkering. Men på måndag så hoppas jag att jag kommer känna mig stolt över mig själv, för då har jag för hoppningsvis nått mitt mål. En vecka utan ett enda öre!

Jag och Malin hemma hos mig
image139

Kommentarer
Postat av: Anna

likadana? nu hänger ja inte med :) ja har ingen tatuering :P

Postat av: Anna

likadana? nu hänger ja inte med :) ja har ingen tatuering :P

2007-05-04 @ 21:52:32
URL: http://annamyren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback