Gol

Nu är jag iallfall hemma och jag till och med hunnit med ett arbetspass. Så här var helgen:

I fredags så åkte vi runt 16,30 och var framme typ 23,30. Lång bilresa! Väl framme i Gol så hämtade Patrik mig vid en mack eftersom de andra skulle sova i en annan stuga och jag hos Patrik så klart! Det var bara att gå och lägga sig. På lördagen så åkte vi till Hemsedal. När vi kom fram till Hemsedal så fick vi syn på en by som låg högt uppe. Dit ville vi åka. För att komma in på den vägen behövde vi betala 40:-/bil. Och jag kan lova, det var verkligen värt det! När vi var ganska högt uppe så såg vi på långt håll berg med snö på. Jag sa att jag ville åka till snön så det gjorde vi. När vi var som högst  hade vi på ena sidan ett stort berg med snö på och vid det berget låg en sjö utan is på. På andra sidan lilla grusvägen var det tundra. Det såg ut som öken, inga berg nästan bara sand. Sååå vackert. Jag hade tyvärr inget bat i min kamera just då. Hatade mig själv en stund pga det. Men jag ska få bilder från de andra. Lägger upp det då istället. Det var som västa healingen. Där skulle man kunna bo om man mår dåligt och vill må bättre! Mitt ute i ödemarken så mötte vi en bil. Inte vilken bil som hellst. Jag sa till Patrik: "Det här händer inte". Det kom en stor Toyota skåpbil, framför bilen sprang 10 jämthundar och drog den skåpbilen. Det var så häftigt att se. Han tränade säkert hundarna men shit vad förvånade vi blev! Vägen var på ca 3 mil men för oss tod det typ 1-1,5h att ta oss igenom den. Åkte sakta hela tiden på 2an eller 3an eftersom det slirade och vi åkte jättesakta. Det var såå vackert. Vill tillbaka!!! På kvällen åt vi middag på en fin restaurang och firade Ankis fördelsedag. På söndagen innan vi skulle åka hem så åkte vi till Golberget. Till en kyka som låg högt uppe tyckte vi. Tog massa bilder där för det var så fint. Sedan åkte vi upp på berget mittemot och kom ännu högre upp. Var så fin. Där uppe sjöng vi födelsedagssången för A eftersom det egentligen var i söndags hon fyllde år. Efter lite fika så begav vi oss hemmåt. Sorligt att lämna Patrik men nu kommer han hem för gott om två veckor. Sen vet man ju inte vart det bär iväg men det vill jag inte tänka på nu. Jag hade nästan glömt bort hur snygg han var. Jag har lagt upp bilder på bilddagboken, lättare att lägga upp där, tar sån tid här.  carlssonemelie heter jag där för er som glömt. Gå in på bilddagboken.se och sök på carlssonemelie så kommer jag upp!

Back to the real life, nu ska jag ta in hästarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback