Jag ska verkligen inte bliva kock!!

Jag är så nöjd när jag gjort mina räkmackor och när jag för ett tag sen gjorde lasange som smakade riktigt gott. Men idag skulle jag göra köttfärssås o spagetti, hur svårt kan det vara? När jag stekt köttfärsen ringde jag Mamma för att fråga hur man gjorde, men hon äger alltid bara: ta lite salt, lite peppar, vitlök, ketchup och tomatpuré. Men jag kan inte laga mat på det sättet. Jag måste veta exakt hur mycket ketchup det ska vara i maten, exakt hur månda dl vatten det ska vara. Annars blir det fel. Jag ska önska mig en kokbok i jul så jag kan följa den i hela mitt liv, så maten iallfall blir ätbar för det blev den inte idag. Pappa åt, men karlar känner väl inte skillnad på gott o äckligt när det är deras dotter som lagat det. Fast det var väl tur att någon kunde äta det iaf. Det får väl bli McD innan jobbet...

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha ja så säger alltid mamma med :P Går inte o laga mat så.. fast jag är ifs urusel på de med.

Postat av: sanna

jag ska lära dig allt jag kan emelie ;)

2007-10-27 @ 20:46:00
URL: http://sn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback