Vuxen poäng

image624Idag gjorde det jag aldrig trodde jag skulle göra. Jag gick till Biblioteket och lånade en bok. Aaa, jag Emelie Carlsson lånade en bok som jag har tänkt att läsa. Har aldrig tyckt om att läsa böcker, men fick på något vis för mig detta. Lånade en bok som heter Räcker det om jag älskar dig? Förut så är det bara Matilda som har kunnat tipsa böcker som jag ska läsa. Har läst Sandor /Slach/ Ida och Linas kvällsbok och de två böckerna har varit jättebra. Men om boken inte är bra från första sidan så har jag lagt ned därför kan jag inte säga att jag läst så många. Men nu har denna nya bok fått en chans av mig. Har faktiskt redan läst ca 50 sidor.

Ska berätta vad jag gjort mer dag. Hittade en mobil på internet som jag tyckte var fin. Samsung: Sgh-f300 och den fanns i vitt. Men när jag snackade med Agni över sms och när jag snackade med han på Expert så var det väldigt dålig batteritid på samsungmobiler, han på Expert ville inte riktigt erkänna att det var så men jag tror på Agni. Men jag gillar bara ena sidan på den. Har bara sett den i verkligeten i svart, men på intenet finns den i vitt. Kanske finare så?! Men trist det med batteritiden, annars hade jag nog slagit till. Nu vet jag fortfarande inte vad jag ska göra. Vill så gärna ha w580i, fast i vitt och den kommer inte till Sverige.

Var till "Hovleverantören" och köpte svart trådlöst tangentbord + mus. Som jag även kopplat in. Fint! En svart plat skärm skulle inte sitta fel heller. Bytte två av mina skopunktenstövlar idag. De benvita till en storlek mindre och de svarta till ett par andra svarta. Kände av där Turbo trampat mig när jag gick i de förra svarta.

Måste säga att jag fått otroligt bra hjälp idag. På Maxi fick jag hjälp av en kvinna först, sen av en kille i min egna ålder, han var jätte trevlig och var till bra hjälp. Sedan på Bibblan så fick jag först tag på en man. Han tyckte det var jätte roligt att hjälpa mig. Jag berättade att jag läst väldigt lite böcker men att alla andra verkar tycka det är kul så nu ville jag också testa. Fick otroligt bra hjälp av honom. Han tillochmed reseverade en bok till mig som inte fanns inne nu, så det är väl nästa bok om jag orkar och vill. Sedan fick jag hjälp av en kvinna på bibblan, jätte snäll hon med!

Mitt andra vuxenpoäng idag är att jag har lagat lasange. Är inte så duktig i köket men vill inte gå min pappas fotsteg som bara kan värma mat i micron. Mamma berättade hur jag skulle göra igår så idag gjorde jag det alldeles ensam och det blev överförväntan gott. Blev jätte gott om jag får skryta och det får jag eftersom detta är min blogg.

Kommentarer
Postat av: Therese

Min lillasyster håller på att växa upp .....

Postat av: Camilla

Det är skitdåliga batterier i samsung :P det är det iaf i min, det håller typ bara två dar, lite tråkigt...

2007-10-01 @ 22:48:16
URL: http://camillaoberg.blogg.se
Postat av: Malin

KOmmer inte w580i:n i vitt till sverige :O ?

2007-10-03 @ 17:47:42
URL: http://mallyy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback