Buena frambuesa

För ganska länge sedan nu så fyllde Andrea 20. Jag som alltid ger henne någon flyttahemifrångrej fick för mig att istället bjuda henne på bio och middag på restaurang. Så igår tog vi vår mysiga kväll. Började med middag på Alfie. Satt ute fast inne, ute på marken fast det var tak och väggar och lite värme. Båda åt biff på planka. Mumma, var nog första gången i hela mitt liv som jag inte skar bort en millimerter av köttet. Brukar alltid hitta något att skära bort med denna biff var helt helt felfri! Åt efterrätt. Dea åt vaniljglass med grädde och hjortronsylt och jag tog något som hette italiensk chokladtårta med bär. Lät spännande så det tog jag och det var den godaste efterrätten jag någonsin i hela mitt liv ätit. Hade kunna betala hur mycket som hellst för den. Tårtan var som kladdkaka fast kletigare + att kanterna var lika mjuka som själva kakan brukar vara. Plus att det var grädde på sidan med jordgubbar på och sedan bredvid "tårtbiten" var det hallon. Det var så gott. Har bara ätit vildhallon och gula hallon iår så de var verkligen efterlängtade. Det blev nästan som ett hej då till sommaren. Andera var också helnöjd med sin. Sedan gick vi och köpte godis innan bion. Såg Underbar och Älskad av alla. Det var jätte bra! Det var Andrea som hade bestämt bio och hon hade gjort ett jätte bra val! Var svinkallt när vi skulle gå till bilen efter bion. Smart som jag var så hade jag vita leggings på mig, vilket gjorde att jag hade istappar till ben när vi var ute. Det var verkligen iskallt. Nu åker Andrea till Cypern, men efter det ses vi igen!!

image442
image431

Kommentarer
Postat av: Therese

Mysigt hörru. Saknar dig gumman! Hur går de med jobbsökandet? Jag, Jon och Josefin var i Göteborg och gjorde en del shopping. Du är alltid välkommen att hälsa på. Kanske kan shoppa julklappar ihop? Kramar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback