En bra dag helt enkelt

Idag har de varit en bra dag. Började dagen med att åka till Mossbergs (ica affären) och köpte sallad och räkor.. aa jag köpte sallad. Fick för mig att jag skulle göra mig en räksmörgås. Tog en stor bit hönökaka, smörade, la på salladsblad, skivade ägg och sedan massa räkor. Gick nästan åt en hel burk med räkor men det var det värt. Det var såå gott. Tog bild på mackan också. Blir nog någt liknande imorgon också med de få räkorna som är kvar.



Sedan så var jag och Sanna och fikade. Satt på Waynes, sorry Tillan, men de är typ det enda som finns. Satt där ganska länge och käkade på chokladmuffinsen som vi delade på och drack jouice. Mums.



Sedan åkte jag till Pappas jobb för att hämta en annan bil. En såpbil. Jag och Mamma hittade nämligen ett skrivbord på blocket igår som var exakt ett sådant som vi ville ha. Så jag ringde snubben igår så idag åkte vi ut mot Grums för att hämta det. Vägbeskrivningen var roligt skriven men väldigt bra att ha när vi åkte dit. Jag körde skåpbilen!! (andra gången jag kör så stor bil) När vi kom fram så hade han stall och hästar. Klaffade jätte bra mellan oss. Han var super trevlig. Han hade tre araber. Den ena hade tyvärrr nyligen fått fång (som Misty hade) så jag kände på hovar och ben o gav lite tips. Hoppas hästen blir bra! Prutade inget på bordet eftersom han var så snäll. Det var ett riktigt skrivbord som han köpt för 10 år sedan som han hade betalat en förmögenhet för enligt mig. Vi betalade ett helt ok pris. Det är träfärgat fast lite mörkrött, jätte fint och inte alls så slitet som det borde vara efter 10år. Men eftersom det är ett bra märke på bordet så borde det ju vara bra kavlité. När vi åkte hem så åkte vi en annan väg. Där såg vi massvis med grisar. Så söta, men endel var blåmärkta, undra vad det betyder?



När vi åkte hem så åkte jag o Pappa i skåpbilen och mamma tog en annan bil. När vi började närma oss gården så blev vi helt oroliga. "Shit, dörren är öppen och Misty är inne. Och va fan, Turbo har tagit sig igenom staketet och tagit sig in också." Hjälp vad rädda vi blev. En stor höbal (stor rund) stod för dörren också så vi trodde de hade på något vis rullat den dit. Jag sprang till stallet och öppnade dörren. Ne där stod hästarna i boxarna. Jag fattade ingenting förens jag gick längre in i stallet och forstod att Heimer hade varit där med mer hö. Det var därför en sån bal stod där. Så han hade antagligen tagit in hästarna innan han lasade in höt. Söt han. Pappa ska ringa o höra så att det var så det gick till och inte på något annat sätt.. Jag trodde ju hästarna var lösa på gången och käkade massa hö o betfor, man blir orolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback