Voice

Vakande av väckarklockan idag, skulle med pappi in till jobbet och hämta en bil. Skulle hämta min Toyota men tog en Citroën istället, liten mörkgrön. Mer om det snart. Åkte hem och började öva på dansen. Sitter ganska bra faktiskt. Stegen alltså, inte stilen... än. Syrran o Jon kommer hem idag. Så på söndag blir det kalas för Therese som fyllde 22 igår. Så vad har min dag gått ut på tror? Jo, städa. Sånt måste man göra enligt mammi. Satte på mig mp3:n med högsta volym och började dammsuga, hatar dammsugare! Men går alltid bättre med musik. Även om vi snart ska göra om i vardagsrummet så möblerade jag om lite för jag är så trött på hur det ser ut nu. Blev ltie bättre faktiskt. Skön iaf att slippa ha det som "vanligt". Sitter o lyssnar på radio på datorn nu. Är nästan klar med städningen, lite dammning kvar. Sen ska man kanske duscha och åka till stan. Eller om det ska bli stan imorgon, får se.


Ska jag behålla Toyotan eller ska jag behålla Citroënen?

För- och nackdelar:
Toyota:                         Citroën:
Större +,-                     Mindre +,-
Säkrare +                    Drar mindre bensin +
Automatiskt ljus +         Manuellt ljus -
Mer rost -                     Mindre rost +
Ingen rumpvärme -       Svårt att ställa in stolen -
Kan åka 5 pers. +         Jätte litet baksäte -
Grå                              Mörkgrön

För- och nackdelar med stora och små bilar: En liten bil är mycket lättare att fickparkera, tycker det är svårt med en stor bil. Så då skulle det vara bra med C men då blir det ännu svårare att fickparkera en stor bil. Om jag har en stor bil blir jag tvingad att bli bättre på det och får inga problem med stora bilar fast det är fortfarande svårare att fickparkera T än C. Så, vad gör jag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback