Baka bullar, mums vad gott!

image1003Igår åkte jag in till Morfar för att kika in hans nya lägenhet. Shit vad fin! Avis är vad jag är! Han verkade glad över att ha flyttat dit så bättre kan det nog inte bli. Sedan åkte jag o Patrik till gymmet. P skulle springa i en timme så jag fick göra saker själv och då var det inte lika kul. Men jag sprang lika länge som jag hade satt mitt mål till iaf och det är ju bra och sedan tränade jag mage, rygg, olika armmsukler och sånt. Efter träningen bakade vi bullar. Mumma. Gjorde bulldegen och jag åt nog lite för mycket. Är inte så mysigt att rapa jäst efteråt men det är det värt för så gott tycker jag att det är. Råkade stoppa in första bullplåten utan att ha penslat på ägg och pälsocker men P kom på det så pass tidigt så vi tog ut dem igen och penslade på dem. Jag hade läst att ugnen skulle stå på 200*C och jag var helt säker på att det var rätt. Problemet var att jag hade läst på fel ställe. 200*C om man skulle göra längder och 250*C om man skulle göra bullar. Så första plåten var nog inne i 15-20 min. Men goda blev dem iallfall! Andra plåten blev helt rätt iaf. Gjorde både kanel- och vaniljbullar. Mums! Åkte hem hit och käkade taco efteråt. Idag har jag vart på stan med Agni och letat födelsedagspresent till göteborgaren Matilda. Vi ska dit till helgen och fira hennes dag, så vi fick tag i en jätte bra present! Ikväll blir det dans! Känns som att jag har glömt bort hur man dansar. Malle ska inte vara med kväll. Hoppas hon blir med de andra gångerna! Håller på att förbereda mig inför mitt utvecklingssamtal som jag ska ha med chefen imorgon. Var mycket att läsa och gå igenom innan. Men jag tror jag iaf fattar poängen. Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback