Jag älskar er djupt!

Någon gång i framtiden så vet jag innerst inne att jag måste sälja mina hästar. Även om jag inte rider särskillt ofta nu så känns det hårt ändå. De är mina barn! Har pratat med en tjej som bor i Karlstad som är intressrad av Turbo. Hon var här igår och tittade på honom. Och hon ska antagligen provrida honom någon dag framöver. Hennes mamma var också intresserad av ridning. Hur mycket orkar en liten d-ponny? Har läst på internet att maxvikten är ca 75-80kg men Turbo är ju en lite en d-ponny så klarar han så mycket? Fast han har ju islänning i sig och de klarar ju mer så jag vet inte. Vill ju inte att någon som är för tung ska rida honom. Tjejen som var här igår verkade iallfall jätte trevlig och Turbo verkade också gilla henne. De var lugna och snälla. Men det skär i mitt hjäta att tänka på allt. Vad händer med Misty? Om man säljer henne som sällskapshäst vet man ju aldrig om de rider henne ändå. Fast vi sagt att de inte får. Vill någon ha en endast sällskapshäst som man aldrig kommer få rida på? Skulle hellst vilja att de gick tillsammans för alltid! De har ju nästan alltid varit ihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback