En blå dott i kalendern

Första delen av veckan har gått ganska fort. Jag har fått tre blåa dottar i kalendern iallafall. Anna-Carin på jobbet sa att om man inte har ätit något onyttigt under en dag så får man en blå dott i kalendern. Så mån-ons var jag duktig och åt ingenting. Idag däremot föll jag när jag var på Maxi. Man ska aldrig handla hungrig.

Imorgon bär det iväg till Götet. Pappa har fixat en stor bil som vi ska åka i. Syrran ska ju flytta till en ny lägenhet så det gäller ju att få med så mycket saker som möjligt på en och samma gång. Ska bli kul att se lägenheten på riktigt. Ska ta bilder som jag lägger upp här när jag kommit hem.

Idag har jag (nästan) lagat mat til mamma. Jag gjorde potatisklyftor med vitlöksmarinering, squors och champinjoner. Och så stekte mamma köttet. Mumma vad gott det blev. Har även varit duktig att städa hela övervåningen och tvättat masssvis. Maskin har gått hela dagen i stort sett.

Ikväll blir det Anna och Nyttläge...

Jag och Mimi på altanen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback