I Göteborg

I förrgår anlände jag till Götet. Tog tåget ner och var här vid halv fem på eftermiddagen. Jon hämtade mig och vi åkte hem. Beställde pizza och såg på tv den kvällen, mer än så orkade vi inte. Igår, tisdag åkte jag ned till stan vid halv tolv. Skaffade 100-kort till buss/spårvagnen. Lallade runt i Nordstan själv i kanske en halvtimme innan jag mötte upp Matilda. Vågade mig inte ur "Nordstanhuset" för då hade jag väl tappat bort mig. Jag och Matilda kikade runt på stan utan att hitta något och sedan åkte vi hem till henne. Fick äntligen se deras nya lägenhet. Den var väldigt fin. Bra planlösning och finare färger på tapeterna denna gång! I soffan satt vi i hela dagen tills jag mötte upp Therese på stan. Ville ju verkligen få hem något nytt. Det brukar inte vara så svårt när man är på stan med Therese. Denna gång på stan tog jag mig tiden att testa massa kläder. Kom tillslut hem med två långa linnen och en klänning från Rut. Och en t-shirt och ett par JEANS från Zara. Det ni. Jeans som jag i vanliga fall tar mig veckor och månader innan jag bestämt mig tog min ca 5min att bestämma att dessa ska med till Karlstad. Kul att inte ha samma kläder som alla i Karlstad! Därför kunde jag köpa just den klänningen från Zara. Alla i Götet kanske har den, vad vet jag, men inte hemma i min lilla stad.

Varför är jag vaken så här tidigt? Jo för Therese och Jon har precis åkt till jobbet och då ville jag ju säga hejdå till dem. Jon är snäll och kommer och hämtar mig för att köra mig till tåget. Slipper jag konka på min stora resväska på spårvagnen... Kommer hem mitt på dagen och då möter mamma upp mig och då blir det nog en promenad i staden för att hitta doppressent till min lilla söta brorsdotter! + att det är ju farsdag på lördag. + att jag inte har köpt något till syrran än... så det får jag nog också fixa idag. Hon fyllde ju för fasen år 19sep. Hon skulle fått det sist hon var hemma för det var ju då vi firade henne men jag hittade inget tills dess. Nu måste jag göra det!

Nu ska jag lägga mig i min tillfälliga säng soffan och glutta på tv ett tag. Ska nog bli lite knäckebröd med skinka också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback