Igår och sedan idag

Igår:
Igår började jag dagen med att käka frulle med min Putte. Sedan åkte han hem och jag till mina pärlor! Hälsade på hästarna! Å vad jag saknar dem. De är alldeles underbara och de verkade må väldigt bra. Började få vinterpäls båda två. Skulle kunna åka dit varje dag bara för att få titta och pussa på dem! Sedan for jag iväg till jobbet. Var i kassan. Det var otroligt länge sedan jag var det så igår (efter 1år på IKEA) kändes det som min första dag. Nytt snabbkassa-system + att jag hade nästan glömt bort hur den vanliga kassan fungerade. Med lite hjälp gick det bra! Åkte hem och nästan somnade framför Lyxfällan.

Idag:
Idag bestämde jag och Patrik oss för att åka till Arvika och Sunne márten. Putte hade läst i tidningen att det skulle vara i båda städerna. Åkte först till Avika men där hittade vi ingen márten, bara tivoli som ännu inte hade öppnat så vi åkte vidare mot Sunne. Mellan städerna stannade vi på en OUTLET Magasin 61 (tror jag att det hette). Där fanns det massvis med märkeskläder till billigare priser. Dit ska jag ta med dig Tette nån dag! Patrik hittade ett par jättesnygga jeans för under 500-lappen men jag kom hem tomhänt. Sedan fortsatte vi till Sunne. Där hittade vi márten + att vi käkade på Sibylla som i Sunne är som vilken Mc Donalds som hellst. Ett stort hus bara för Sibylla. Nice. Patriks grannar var och sålde saker i ett stånd. Där köpte jag mig en solfjäder eftersom jag inte hittade någon fin på Samos. Vi frågade honom om det var något i Arvika idag men då var det tydligen bara lördag och söndag. Men men det gör inget. Hade vi inte valt att åka till både A och S hade vi ju inte hittat Magasin 61. Nu sitter jag och väntar på att Putte ska komma. Vi ska skala potatis föra tt få den efterlängtade potatisgratängen med kött ill middag. Längtade efter det i Grekland.

Ne nu kommer Putte. Så nu ska vi skala potatisen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback