Shopping, Barnvakt och Smygkalas

Imorse vakande jag kl 7,00 och kunde inte somna om. Jag och mamma åkte till Bergvik och var där redan kl 10,00. Vi gick lite i köpcentrat fast vi egentligen var ute efter mat på Maxi. På Gina hittade jag äntligen jeansleggings! De kom in en bunt på Gina och Bikbok under sensommaren/hösten och sen kom de aldrig mer igen så jag hade nästan gett upp. Men nu hängde de där, så nu är ett par mina! Mer shopping än så blev det inte.

Idag har jag för första gången varit barnvakt åt Isalina. Idag är hon 2månader och 20dagar. Hon skrek lite men tillslut somnade hon i min famn. Är så otroligt mysigt hemma hos min bror och familj. Bilder på Isalina kommer senare.

Nu kan jag berätta om min lilla plan för ikväll. Therese och jon är på väg hem. De vet att de kommer få något att äta men inte mer än så. Men vi har bestämt att vi ska klä upp oss och och bjuda på champis när de kommer hem och så ska det bli lite kalas. Det var ett tag sedan de var hemma så vi ska fira Tette. Så blir det en god köttbit, potatisgratäng och andra godsaker. Till efterrätt har jag bakat en tårta. Tänk er nästan en kladdkaka fast med After Eight i och på. + att jag ska kleta grädde runt den och sedan blir det så klart 23st lila levande ljus på. Då kommer man tänka: Å en tårta men ljus, vad fint. Och så skär man: Å chocklad! Och när man smakar: Å After Eight. Det är så jag har tänkt att det ska bli iallafall. Så nu hoppas jag att den blir så god som jag hoppas på. Nu är det bara grädden och ljusen kvar annars är den klar. Hoppas hon blir överraskad, och Jon med för den delen. Snart är det dags att göra sig iordning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback