Ett långt inlägg efter ett långt "uppehåll" i bloggen

Jag vet inte varför jag inte har bloggat på länge. Det har bara blivit så. Vad har hänt och vad har jag gjort under 2009 så här lång? Jo, jag har i alla fall börjat att "ta hand om mig själv".

Massage:
Jag har varit på massage. Mitt jobb har avtal med Light Touch här i Karlstad, så vid vissa tillfällen kommer dem till jobbet och masserar oss i personalen. Det var den bästa massagen jag någon sin fått. Jag har varit på massage väldigt många gånger och fått massage av väldigt många olika människor. Kvinnor som män, äldre och tyngre. Men detta var en tjej på ca 25-30 och hur duktig som helst. Ska se till att boka en tid med henne igen nästa gång hon kommer!

Schampo och balsam:
Jag har köpt schampo och balsam hos frisör. Var runt till olika frisörer för att se vad de rekommenderade till mitt slitna, torra, färgade och lockiga hår. Slutade med att jag köpte det dyraste på salongen i Duvanhuset. Jag fick bäst magkänsla av det märket och jag har använt det flera gånger nu och tycker det är jätte skönt. Håret blir lite fetare lite fortare pga att det är för torrt hår men det gör inget. Jag får väl tvättare lite oftare bara.

Eltandborste:
Jag bestämde mig under jul-nyår att jag ville införskaffa mig en eltandborste. Har köpt mig en nu och det blev av märket Braun Oral-B. Den är rosa och jättefin. Jag ville att den skulle vara enkel och att den skulle visa på ett eller annat sätt när man borstat i 2min. Men jag belv så förbryllad av färgen så jag glömde bort mina kriterier och köpte den ändå. Så nu måste jag ändå ha mobilen eller en klocka framförmig. Klumpiduns.. men den är fin och den passar badrummet!



Bensinkort:
Jag har tänkt skaffa bensinkort. Har varit och hämtat brochyrer om det på OKQ8 men jag har inte skickat in det än. Vill vara helt säker på att det bli precis så som jag vill ha det innan jag skriver på något.

Twilight:
I slutet av november var jag ju på bio tillsammans med Agni. Vi såg Twilight. I födelsedagspresent fick jag uppföljarboken till filmen "När jag hör din röst". Jag är helt körd i boken. Jag, Emelie Carlsson, har fastnat i en bok. Jag har läst ut boken och imorgon när jag är ledig ska jag åka till stan på förmiddagen för att köpa "Ljudet av ditt hjärta". Fortsättningen av den jag läst. Jag är verkligen helt fast i den. Alla borde läsa den. Eller kanske inte alla, det är en ungdomsbok som handlar om vampyrer. Låter töntigt när man säger att den handlar om vampyrer men det är den inte. Har aldrig köpt mig en bok förut så det här är något nytt för mig. Mamma och syrran har alltid sagt att det är så gött att läsa. Jag har aldrig fattat det förut. Har läst ur några få böcker i mitt liv men den är är verkligen den bästa. Jag är helt fast helt enkelt. (Det är Dea och Agni också)


1. Filmen. 2. Boken jag precis läst ut. 3. Boken jag ska köpa imorgon

Göteborg:
Det blir mycket att läsa nu men eftersom jag har varit dålig på utdate så får det bli så. Förra veckan jobbade jag bara måndag. Det är så himla trist att vara ledig så länge. På torsdagen låg jag mesta dels och läste boken och sedan på kvällen ringde jag syrran:

Therese: Vad gör du?
Emelie: Ne, inte så mycket, ser på tv.
Therese: Vad ska du göra i helgen då?
Emelie: Inget inplanerat.
Therese: Men varför kommer du inte hit då?
(Pratade nog inte så kort med varandra men det lät så på ett ungefär...)

Ja, varför inte tänkte jag. Gick upp till datorn. Bokade Sj-biljett och åkte på fredagen, tidigt på morgonen. Det var väldigt skönt att åka till Göteborg utan att ha något inplanerat. I vanliga fall åker jag dit för att shoppa (Först och främst för att hälsa på Therese och Matilda så klart men) denna gången hade jag inga krav på mig själv att något mer än det jag tog med ner skulle följa med hem. På fredagen var jag ensam i några timmar. Städade lite i deras lägenhet. Tog ett långt bad i deras underbara badkar. Måste ha luggigt där väldigt länge för jag hade russinfingrar i flera timmar efteråt. Hade självklart med mitt nya schampo så jag hade balsamet i hela badkarsvistelsen. Tog mig en promenad i området på eftermiddagen och hittade Hemköp som de snackat om. Köpte en bunt "tulipaner" för tacken att jag fick vara där. Sen på kvällen var det Let's dance som gällde. Therese hade väntat på det hela veckan.



Under lördagen gjorde vi stan. Vi tog hela stan under hela dagen. Tillslut var vi tvungna att åka hem för att hinna till bion som vi skulle se på kvällen. Vi såg Yes Man. Eller ja, Ja Man, som mamma sa. Den var jättebra och rolig. En film att rekommendera. Men innan filmen var det inte min tur av lycka. Först står vi i den enorma kön för att kunna hämta ut biljetterna. När vi väl kommer fram glömde jag betala med min biobiljett så jag betalade med pengar. Klumpigt och surt men men. Sedan gick vi till Netto för att handla godis. Stod i kön för att få betala då en till kassör öppnar kassan bredvid. Jag springer snabbt över för att bli först. Så knör sig en kvinna/tant sig före och säger argt "Det är faktiskt turordning som gäller här och jag var faktiskt före!!!" Som tur var så var jag på väldigt bra humör och orkade inte käfta emot men hade jag vart sur redan innan hade jag sagt till henne på skarpen. Tyckte de var både onödigt och töntigt gjort av henne eftersom hon var nr2 i första kön. Varför inte stå kvar och vänta på sin tur är man är så nära? Sen när vi kommer in på bion och sitter och väntar på att det ska börja, går det förbi några småkillar och självklart råkar de hälla ut lite coca-cola på min stövel. Allt detta på 15minuter. Det var inte mina bästa 15 minuter i alla fall.

Pappa ringde på lördagskvällen och sa att jag inte skulle boka tågbiljett eftersom Leif (pappas jobbarkompis) skulle åka från Götet till K-d på söndagen. Så på söndagen väntade vi på att klockan skulle bli 11 så pappa skulle ringa och så jag fick reda på om jag skulle åka tåg eller med Leif. Jon och Therese satt i soffan och jag låg i min provisoriska säng och kollade på tv. Det ringer på dörren. Jag sa: Men ska vi inte öppna. Therese och Jon: Ne vi väntar inte på besök. Vi vill inte öppna. Det kanske är någon som tror att förra ägaren bor kvar. Men tillslut börjar den plinga väldigt många gånger så Therese går till dörren och öppnar. Där står mamma och pappa. De var inte Leif som var i Götet det var mamma och pappa som ville överraska oss och komma och hämta mig. Så söta och så typiskt dom! Underbara! Så vi gick på stan tillsammans alla fem och sedan åt vi 3-rätters på en kina restaurang. En väldigt lyckad helg! Förutom att vi aldrig höll på att komma hem. Vi åkte fel hela tiden. Både ut från Göteborg och mot Karlstad. Tillslut slutade det med att vi fick vända, köra tillbaka och ta rätt väg. Men vi kom hem i alla fall och det var ju tur. Vi tog det med en nya salt och skrattade åt det istället.

Bilder från Göteborg:

1-3: Lördagens outfits

4. Klänning som T köpte. 5-6. T shoppar kläder och smycken. 7. Gigantiska höftkjolen

8. Snea linnet. 9. T testar 10-11 Vi fikar (jag äter hallonpaj, mumma)

12. Fular oss 13. Delade på en pizza. 14 Köket och T i myskläder.

15-16. Jag i soffan.

Fick fresten med mig lite grejer hem ändå. Tre otroligt söta trosor och två tröjor. Bilder kanske kommer.

Jobb:
Denna vecka är det mer jobb för min del. Förra veckan en dag. Denna veckan sex dagar. Väldigt olika fram och tillbaka. Tar allt jobb jag kan få och hoppas på mer! Det är en kille på jobbet som ska vara pappaledig i några dagar så jag hoppas på att få hans tider.

Övrigt:
Det blev endel text men jag hoppas att ni orkade läsa. Det var ju bilder också!


Kommentarer
Postat av: agni

fan vad kul att du läser twilight :D

2009-01-15 @ 02:22:37
Postat av: V

Vart är den lila klänningen på bild 9 ifrån? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback