Plocka bort, maskera, blanda, pensla, måla

Idag har jag plockat ur hela köket. Eller ja, inte ur skåpen utan tavlan, matsalsmöblerna och mattan. Sedan maskerade jag på väggar, tak och sedan även golvet med papp. Efter det blandade jag ihop den nyinköpta gråafärgen tillsammans med lite vitt. Sedan var det bara att måla kanter och rolla hela rummet. Jag har alltså målat köket idag! En mörkgrå färg förgyllner nu den största väggen i köket. Bilder kommer när det har torkat och jag har plockat in allt igen. Har två hyllor som jag ska sätta upp på den fortfarande vita väggen också. Sen kommer jag att plocka med mig en mörkbrun byrå hemmifrån nästa gång jag kommer hem till kära Värmland.

Har precis ätit tacos igen, mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback