Text

Nu har jag äntligen kammat håret. Måste nog börja göra det oftare än en gång i månaden. Hade jordens tovar så de tog väl kanske 30 min tills jag kunde kamma igenom det helt. Ne, de här får de blir ändring på.. lite iaf.

Igår efter skolan tog jag o Lina oss som sagt en promenad. Vi hamnade på en grusväg och kom till "virsan". Super mysigt. Idag var vi ute och promenerade en timme innan vi hamnade på ICA för att handla. Även denna gång kom jag hem med bara grönsaker och frukt. Sedan var det bara att hoppa i duschen, laga mat och sen drog vi igång med att jobba med projektet. Fick lite gjort iaf men ingen av oss verkade ha så mycket energi idag. Bättre lycka efter tentan imorgon kanske. Gärna lycka under tentan imorgon iaf. Svårt att plugga till en tenta som denna då det "bara" är att läsa i boken. Roligare/lättare att plugga om man kan öva o se vad man gör fel/rätt. Nu hoppas man typ bara på att informationen stannar i hjärnan.

Klockan 17 står det tvättid på shcemat och de ska bli gött att få lite rena kläder. De börjar tryta nu.. Eller egentligen inte för man har ju massa kläder som man kan använda "ifall" men de är aldrig fel att ha rena kläder, dock är de trist att utföra själva sysslan "tvätta". Hur kan man göra det till en kul grej? De kanske är något man skulle klura på. Hörde fresten på tv idag att bara 20% av det man tvättar verklgien är smutisgt. Och att de resterande procenten tvättar man för att man tycker att "det är dags". Undra om det verkligen stämmer. Klart man tvättar lite onödiga plagg ibland men inte så mycket som 80% av tvätten...

På tal om att jag var sötsugen igår. Ställde mig och lagade pannkakor och käkade de tillsammans med sylt och sprutgrädde. Mumma. Men på något sätt är det nästan godare med kalla pannkakor. Är jag konstig som tycker det? Ne, de tror jag inte. Eller?

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, så roligt de låter! Hur lång är utbildningen då? Jag är också nyss hitflyttad faktiskt.. Har bott här i lite mer än två månader nu! Fick jobb på ett företag som heter Smurfit Kappa Lagamill, där jag jobbar på marknadsavdelningen med marknadsföring :) Det är jättekuL! Kraam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback