Trattkantareller

Idag har jag slagit på stort. Inte riktigt kanske men till helgen ska jag åka hem till de värmlänska skogarna vilket gör att jag måste äta och dricka upp allt i kylskåpet. Har massvis med mjölk till övers så idag rostade jag grönsaker i ugnen och sedan gjorde jag en svampstuvning. Den ni! Då fick jag för första gången användning för de torkade trattkantarellerna som jag fått av mamma. Svampstuvning kanske inte är min favorit men det var gott att göra någonting annorlunda för en gångs skull! Undra vad man får för god matt hemma i helgen. Inte morötter, palsternacka och broccoli hoppas jag iaf.

Hemmagjord pizza? Tacos? Mammas köttfärssås? Varma smörgåsar? Korvstroganoff? Ååå vad sugen jag blir på god mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback