Grönsås

Idag har jag varit ledig hela dagen lång. Började med att plugga lite med projekttjejerna. Sedan fick jag för mig att promenera till ICA med omvägar för att få så mycket motion som möjligt. Måste fått ihop mer än 8000 steg på en och samma promme, inte fel va? Gick till ICA för att köpa broccoli då på min på något sätt tagit slut. Men kolla in mitt kvitto. Lite stolt minsann. Och detta är faktiskt inte bara en tillfällighet att min matkasse består mestadels av frukt och grönt. Idag tänkte jag mig att jag skulle testa att laga till broccolisås då jag hittat ett recept på det på internet. Men som med nästan alla andra såser så var inte heller broccolisås något för mig. Även om den bara innehöll: broccoli, vatten, buljongtärning, olja och salt så tyckte jag inte ens att det smakade broccoli. Ingen hitt alltså. Ganska synd eftersom såsen blev illgrön. Så fin var det iaf men kunde inte att äta med ögonen.

Broccoli, Champinjoner, Clementiner, Forfalle, Kiwi, Palsternacka och Paprika! Muy bien Emelie! Nu måste jag läsa lite i min projektbok då vi har tenta nästa torsdag. Ska nog lägga mig på golvet och läsa boken eftersom jag har ont i ryggen så sträcker de ut lite. Klockan 20 blir det Arga Snickarn på Kanal 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback